מליאת הכנסת אישרה היום (שני) ברוב של 62 תומכים, את הצעת החוק הקובע כי מתלונן בעבירת מין, או נפגע בעבירה כזו יוכל להביע את הסכמתו לפרסום זהותו מבלי שיידרש לקבל אישור מבית המשפט, כפי שנדרש כיום. טרם התיקון, חוק העונשין קבע כי המפרסם שמו או זהותו של נפגע עבירת מין, ללא מתן הסכמתו בפני בית המשפט, דינו מאסר שנה. 



איסור זה חל גם על כל כלי התקשורת המראיינים את נפגעי העבירה או את מי שהתלוננו כי נפגעו מעבירות מין. כך נפגעי עבירה אינם יכולים לפרסם את שמם או זהותם, ללא הליך האישור מבית המשפט. התיקון יאפשר לנפגעות ולנפגעי עבירה לחשוף את פרטיהם, הם יוכלו לשתף בסיפורם, באמצעי התקשורת או ברשתות החברתיות, ללא משוכת בית המשפט וללא האיום בסנקציה פלילית.

בדברי הסבר החוק נכתב: "נפגעי עבירות מין ומתלוננים, אשר רצו דווקא לחשוף את סיפורם האישי באמצעים שונים למשל בפוסט ברשתות החברתיות, בריאיון עיתונאי, בדיון פומבי בוועדות הכנסת או בכנס, בבלוג וכדומה, ראו בדרישה להסכמה בפני בית משפט מכשול המגביל את יכולתם לבחור להשמיע את קולם באופן ובצורה שבה יבחרו".



חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, מיוזמות הצעת החוק אמרה כי "אנו שמים סוף למצב האבסורדי הזה. כשמדובר בנפגעת תקיפה מינית שמים עליה פיקסלים ומעוותים את קולה, כדי שחלילה לא יבינו שמדובר באישיות בבן אדם בנפש פגועה שאומרת זה חלק אפילו מהטיפול שלי. ההצעה הזו היא בעצם פועל יוצא של תיקון שלצערי הרבה מפעמים מתרחש אחרי שהחברה שלנו משתנה".



מטרתו של החוק המקורי משנת 1988, הייתה לייצר קרקע בטוחה לנפגעי עבירות מין, על מנת להגיש תלונות באופן מסודר, ולשתף פעולה עם הליכים פליליים, בלי לחשוש כי זהותם תיחשף בניגוד לרצונם, מתוך ההנחה כי במרבית המקרים נפגע עבירת מין מעוניין לשמור על פרטיותו ולא לאפשר פרסום של פרטים על אודותיו.