"מתקפת הטרור שהתרחשה אמש ליד עפרה אירעה בשטח הנמצא תחת שליטת צה"ל", כך אומר הערב (שני) בכיר ברשות הפלסטינית צוטט בג'רוזלם פוסט. 
הוא הוסיף כי זה יהיה "בלתי מתקבל על הדעת" להטיל את האחריות לפעולה על הרשות. לדבריו, "הרשות הפלסטינית אינה יכולה להיות אחראית למשהו המתרחש באזור שבו אין לה שליטה ביטחונית".
הפקיד הבכיר סירב לומר אם כוחות הביטחון של הרשות מסייעים לישראל במצוד אחר המחבלים שפתחו באש לעבר קבוצת ישראלים, ופצעו שבעה, בהם אישה בהריון. 
לוחמי צה"ל סורקים אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת עופרה

יש לציין כי הרשות הפלסטינית עדיין לא התייחסה לפיגוע באופן רשמי. עם זאת, בכיר ברשות ציין כי היו"ר, אבו מאזן, שב והביע התנגדות לשימוש בנשק נגד ישראל.

בתוך כך, הצוות הרפואי ממשיך להילחם על חייה של שירה איש-רן, שנפצעה באורח קשה בפיגוע הירי ועל חייו של התינוק שהיה ברחמה, שאותו נאלצו ליילד בדחיפות בעקבות האירוע, בחודש ה-30 להיריון. 
 
הוריהם של שירה ובעלה עמיחי, שנפצע באירוע באורח קל, דיברו היום בבית החולים שערי צדק ואמרו כי שירה פקחה את עיניה לאחר שנפצעה קשה. בינתיים, המצוד של כוחות הביטחון אחר המחבלים שפתחו בירי מתוך רכב פלסטיני, נמשך ובצה"ל סורקים אחריהם באזור הכפרים הסמוכים לרמאללה.

במהלך האירוע נפתחה אש מרכב פלסטיני אל עבר הטרמפיאדה הסמוכה ליישוב עפרה, ממנה נפצעה, כאמור, באורח קשה שירה איש-רן. בנוסף אליה, נפצעו שני בני אדם באורח בינוני וארבעה נערים בני 16 נפצעו באורח קל.