יו"ר הקואליציה דוד אמסלם הגיש היום (שני) הצעת חוק שמבקשת למנוע את המינוי של רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר חיפה. על פי ההצעה, מועצת עיר לא תמנה לסגן ראש עיר אדם שהביע בעבר גילוי תמיכה בארגון טרור. שר הפנים יוכל לבטל מינוי כזה בכפוף לשימוע, אם מועצת העיר בכל זאת מינתה. אמסלם מתכוון לקדם את החוק בהליך מהיר.


בדברי ההסבר כתב ח"כ אמסלם כי "המצב היום מאפשר לראש העיר להציע את סגניו לבחירת המועצה אף אם מדובר באדם שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל.  באופן פרדוקסלי, החוק מאפשר היום למנות לתפקיד סגן ראש העיר אדם אשר תומך ב'ריש גלי' בגרועים שבשונאי ישראל אשר חותרים תחת זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינת היהודים".

לדבריו "תיקון החוק נועד לאיין את סמכותה של מועצת הרשות המקומית לאשר את הצעת ראש הרשות למנות חבר מועצה לתפקיד סגן ראש אשר הביע בעברו, ועוד בטרם מונה כחבר מועצה, הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור".


דוד אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דוד אמסלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


הצעת החוק הוגשה על רקע מאמציה של ראש העירייה החדשה של חיפה, עינת קליש-רותם, להקים קואליציה עירונית. קליש-רותם אינה מוכנה לוותר על מינוי של זעאתרה לתפקיד ועל פי דיווח בגל"צ אף השיבה בשלילה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את המינוי. נתניהו הודיע אתמול בישיבת הממשלה כי ביקש מקליש "לבטל את מינוי סגן ראש עיר שתומך בחיזבאללה וחמאס", והוסיף כי הוא מקווה שקליש תיענה לבקשתו.



זעאתרה עצמו תקף אתמול את הקריאות נגדו, סירב לחזור בו מדבריו וטען: "דאעש עשו טיהור אתני וגם התנועה הציונית עשתה טיהור אתני בשנת 48".


סגן ראש העירייה הנכנס גם תקף את ראש הממשלה. "אני לא חבר לא בחמאס ולא בחיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד"ש שדוגלות בשלום, בשוויון ובאחוות העמים. נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים. כשאני אהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר יישבו בכלא", אמר.



כזכור, שר הפנים אריה דרעי, קרא ביום שישי האחרון לפסול את מינויו של זעאתרה, פעיל פוליטי מוכר בחיפה, בטענה כי הוא הביע תמיכה בחיזבאללה ובחמאס, תמך בחרם על ישראל והביע תמיכה בפעילות נגד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.