מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, השוהה בגוואטמלה לרגל הביקור המדיני של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, שוחח הבוקר (שלישי) עם רשתות התקשורת השונות והתייחס לביקור, מטרותיו ומעמדה החוקי של נתניהו. נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי אין לשרה נתניהו כל מעמד מיוחד, אולם בלשכת רה"מ הבהירו כי היא מצטרפת למשלחת משרד החוץ וכי המימון מגיע כולו ממשלת גוואטמלה. 

"הגברת נתניהו הוזמנה על ידי רעייתו של נשיא גוואטמלה, פטריסיה מוראלס, במהלך עצרת האו"ם האחרונה שהייתה בספטמבר", אמר ברוורמן. "זאת, על מנת להשיק תכנית אסטרטגית לטיפול בילדים שחלו כתוצאה מזיהום במיי השתייה". ברוורמן הוסיף כי ישראל תרמה כסף לשיקום כפר שנהרס בהתפרצות הר הגעש פואגו בחודש יוני האחרון, ובמהלך הביקור תיחנך אבן הפינה של הכפר. 

"שרה נתניהו יצאה במסגרת משלחת של משרד החוץ, וצריך לזכור את החשיבות של ביקורים כאלו. ראשי ממשלות כמעט ולא ביקרו בדרום אמריקה, עד לביקור האחרון של ראש הממשלה לפני שנה. זהו ביקור חשוב מאוד במסגרת היחסים המיוחדים בין ישראל לגוואטמלה ויש לו חשיבות בתרומה במישור המדיני, הציבורי והתקשורתי. צריך גם לזכור את היחסים בין גוואטמלה וישראל, שמתחילה בשנת 1947. היא הייתה המדינה השנייה שהכירה בישראל אחרי ארה"ב, והייתה המדינה השנייה שהודיעה על החזרת השגרירות לירושלים והכרה בירושלים כבירת ישראל".


באשר לסוגיית מעמדה של שרה נתניהו, טען ברוורמן כי "מקובל מאוד בעולם שרעיות ראש הממשלה משתתפות בביקורים מסוג זה". לדבריו, "הגיע הזמן לקבוע מעמד רשמי לרעיית ראש הממשלה אחרי 70 שנה".
 

"כשראש הממשלה ביקר בפריז, הצטרף עיתונאי שנולד בצרפת לביקור והמדינה מימנה את נסיעתו ושהותו באופן מלא. כאן מדובר ברעיית ראש הממשלה, ואני נדהם מהעיסוק בשאלת המעמד שאלה. גם אם היועמ"ש קבע שאין לה מעמד חוקי, יש לה מעמד ציבורי ויש חשיבות רבה לכך שהיא מגיעה לגוואטמלה בעקבות הזמנה רשמית של רעיית הנשיא. חבל שאתם לא יכולים לראות איזה קבלת פנים קיבלנו כאן, הם יוצאים מגדרת שרעיית ראש הממשלה הגיעה". 
 
"אני חושב שרעיית ראש הממשלה עומדת בזכות עצמה", אמר מזכיר הממשלה. "אני רק יכול לומר שמלכתחילה נשיא גוואטמלה ג'ימי מוראלס לא התכוון להשתתף בביקור, אבל לפני יומיים קיבלנו הודעה שהוא ישתתף בחלק מהביקור והאירועים, וזה רק מראה את החשיבות שיש לנסיעה הזו".
באשר לכך שלא הצטרף לביקור אף שר מטעם הממשלה, טען ברוורמן כי "לשרי הממשלה אין אפשרות לצאת לחו"ל בגלל נושא ההצבעות בכנסת", תוך שהוא מתייחס לקואליציה הצרה שנוצרה ולעובדה שחברי הכנסת מהאופוזיציה מסרבים להתקזז עם עמיתיהם מהקואליציה. "אני באתי לכאן יחד עם המשלחת ולא נשקלה אפשרות להזמין אף שר. ההזמנה הייתה לרעיית ראש הממשלה, הגברת נתניהו".