ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, ביקשה מסגנה המיועד רג'א זעאתרה להתנצל ולהבהיר את התבטאויותיו. בשיחה בין השניים אמרה קליש שהסיטואציה הפוליטית מול הממשלה קשה. זעאתרה מסר בתגובה שהערב יתייעץ עם אנשי מפלגתו ומחר בצהריים הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים ולהודיע על המשך דרכו.



זעאתרה אמר ל"מעריב" כי "הדברים יצאו מכל פרופורציה. אנחנו לא מדברים על תפקיד מדיני אלא על תפקיד ציבורי שמסייע לכל תושבי חיפה. המתקפה של ראש הממשלה עליי היא חלק מהפרומו לבחירות לכנסת. מדובר במתקפה לא אישית, אלא על כל האוכלוסייה הערבית שהימין הקיצוני שאותה הוא לא רוצה לראות בתפקידי מפתח".



כזכור, יו"ר העבודה אבי גבאי התייחס אתמול לסערה סביב זעאתרה ואמר בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת: "מעולם לא שמעתי עליו, ואני כמובן מגנה ומתקומם נגד הדברים שאמר. יש בהם נבזות וגם צביעות. רק צבועים יכולים להתלונן על היחס שלנו לפלסטינים ולתמוך בבשאר אסד רוצח ההמונים. 

"הצביעות לא מסתיימת בזה. זעתרה, כמו אלה שתקפו אותו השבוע, הם הפוליטיקה של הקיצוניים, שמחפשים להקצין כדי לבלוט, במקום לחבר אותנו. אני מגנה את ההתבטאויות תומכות הטרור של נציג מפלגת חד"ש בחיפה". עם זאת הוסיף גבאי כי "מי שמחזק את החמאס ומי שהעביר להם מזוודות כסף הוא נתניהו, ראש ממשלה שחזק בדיבורים וחלש במעשים".
 
גבאי סיפר כי שוחח אתמול עם ראש עיריית חיפה הטרייה קליש, שזכתה לתמיכת מפלגת העבודה בבחירות המוניציפליות, ואמר: "יש לה אתגר לא פשוט לקיים חיים משותפים בעיר עם 20% ערבים, ומי שרואה את הקואליציה שלה מבין את זה. מדגל התורה, דרך הבית היהודי וישראל ביתנו ועד חד"ש".
 
קודם לכן קרא חבר הכנסת איתן ברושי (המחנה הציוני) לגבאי להודיע לראש עיריית חיפה כי המפלגה מתנגדת למינויו של  זעתרה לסגן ראש העירייה, וכי אם לא תבטל את המינוי - ינותק הקשר עמה. "אני חושב שהחיבור בין תמיכת מפלגת העבודה והמחנה הציוני בקליש לבין כוונתה למנות אדם שהתבטא בזכות החיזבאללה לסגן ראש עיריית חיפה, הוא חיבור אומלל מאוד. עלינו להודיע לקליש שאנו מתנגדים למינוי הזה בתוקף, גם אם הדבר יביא לניתוק הקשר איתה. אני בטוח שלא זו הייתה הכוונה של גבאי כשהחליט לתמוך בקליש במערכת הבחירות לראשות עיריית חיפה", אמר ברושי. "אם היא לא תוותר על המינוי של זעתרה, עלינו לשקול התנערות ממנה. אני חושב שהתעלמות או תמיכה של המפלגה במינוי הזה יכולה להיות עוד מסמר בארון הקבורה של מפלגת העבודה, לכן אני קורא לגבאי לשקול את הנושא ולבדוק אותו".