בכירים ברשות הפלסטינית האשימו היום (שלישי) את קטאר בכך שהיא פועלת על מנת להקים "מדינה פלסטינית נפרדת" ברצועת עזה, וקראו לגירוש השליח של דוחא לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. מספר פקידים תיארו את השליח הקטארי כ"מפקד הצבאי של רצועת עזה" וכ"נציב העליון החדש". 

ההאשמות באו לאחר שאל-עמאדי הציע להקים נמל תעופה ברצועת עזה, אך טען שלא קיבל תשובה בנושא מישראל. "הם אמרו שהם ידונו בזה, אך הם התמהמהו", אמר לסוכנות ידיעות עזתית. "לצד הישראלי היו חששות ביטחוניים ואמרנו להם שאנחנו יכולים לפתור אותם, בכך שהמטוסים יטוסו לדוחא ויחזרו לעזה משם תחת פיקוח ביטחוני שלנו".
בשבוע שעבר העביר אל-עמאדי את המענק השני בסך 15 מיליון דולר לרצועת עזה - מהלך שגרר ביקורת חריפה מצד כמה גורמים פלסטינים, ביניהם בכירי אש"ף ברמאללה.

"קטאר מבקשת להקים מדינה פלסטינית נפרדת ברצועת עזה כחלק מתוכנית ישראלית ואמריקאית להרוס את הפרויקט הלאומי הפלסטיני", אמר יועץ בכיר לנשיא הפלסטיני לג'רוזלם פוסט. "הפעולות של קטאר נועדו לסלול את הדרך ליישום עסקת המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ".
 
אל עמאדי. צילום: רויטרס
אל עמאדי. צילום: רויטרס

לדבריו, אבו מאזן עוקב בדאגה עמוקה אחר "ההתערבות ההולכת וגוברת של קטאר בענייניהם הפנימיים של הפלסטינים. קטאר מנסה ליצור מחלוקות בין הפלסטינים". 

בכיר באש"ף, מוחמד מג'דלאני, אמר כי מדובר ב"מתקפה על הריבונות הפלסטינית". הוא האשים את קטאר בהתערבות בעניינים הפנימיים של הפלסטינים. "האחים שלנו בקטאר אינם מודעים להשלכות ולסכנות של התערבות זו בעניינים הפנימיים של הפלסטינים. הם לא מודעים לכך שההתערבות שלהם תעמיק את הפילוגים בין הפלסטינים".
 
פקיד אש"ף קרא לקטאר לשקול מחדש את "המדיניות המזיקה והבלתי מקובלת". הוא הוסיף כי "אם קטאר דואגת לפלסטין, ורוצה לסיים את הכיבוש ולכונן מדינה פלסטינית, היא לא צריכה להתערב בענייננו. מדיניות אש"ף אינה להתערב בענייניה הפנימיים של כל מפלגה. התערבות זו מעצימה את חמאס ומעודדת אותה לדחות את המאמצים להשגת פיוס לאומי. היא גם מעודדת את חמאס להיות חלק מעסקת המאה".
 
בכיר אחר אמר כי "הנהגת חמאס צריכה לגרש את המפקד הצבאי הזה. הוא הפך לנושא ונותן הראשי של חמאס עם ישראל". בנוסף, הוא תקף את חמאס על "שתיקתו" לגבי שדה התעופה המוצע. "שתיקה זו מוכיחה שהרעיון מקובל על החמאס, וכי הוא מוסמך רשמית לנהל משא ומתן מטעם הארגון עם ישראל כדי להגיע להסדר פוליטי מאחורי גבם של הפלסטינים. על הנהגת חמאס לבקש ממנו לצאת מיד מרצועת עזה ולא לחזור".