חוקרים פרטיים עקבו אחר עובדת מבקר המדינה, שחיברה דוח על המשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשו עומד השר אריה דרעי. כך פרסם הערב (שלישי) רביב דרוקר בחדשות 10. על פי הדיווח, צוות גדול של מבקר המדינה עבד על דוח ביקורתי מאוד כנגד ראשי המשרד ומייחס להם, בשלב הטיוטה, העברת כספים למקורבים דרך הרשויות לפיתוח הנגב והגליל.



בשלב מסוים, הוצמדו חוקרים פרטיים אחרי אחת העובדות על הדוח, שתיעדו אותה עובדת בעבודה פרטית ללא היתר, בנוסף לעבודה במשרד מבקר המדינה. התיעוד הועבר לנציבות שירות המדינה, אולם במשרד מבקר המדינה ראו זאת כניסיון לא כשר לעיכוב פרסום הדוח החריף.



על פי הדיווח, משרד מבקר המדינה ביקש מהמשטרה לחקור את הפרשה. גורם משטרתי בכיר מסר כי המשטרה קיבלה את התלונה ושוקלת לפתוח בחקירה בנושא. 



כזכור, בחודש שעבר פורסם כי המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד דרעי, המכהן גם כשר הפנים, בגין ביצוע עבירות לכאורה של מרמה והפרת אמונים במסגרת התנהלותו בעניינו של איש עסקים בזמן שכיהן כשר בממשלת ישראל. כמו כן, עם סיום החקירה שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בהיקפים הנאמדים במיליוני שקלים. כמו כן מייחסת המשטרה לדרעי עבירה של שיבוש מהלכי משפט וכן מסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע להכנסותיו ונכסיו.

המשטרה ציינה גם כי תשתית ראייתית התגבשה גם נגד אחיו של שר הפנים, עו"ד שלמה דרעי, המשמש כיום בתפקיד סגן יו"ר קק"ל, בחשד לביצוע עבירות מס בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים.