שרה נתניהו ממשיכה במסע המדיני שלה בגואטמלה, כשבפעם הראשונה היא עושה זאת בגפה, ללא בעלה, ובעצם מייצגת את המדינה ביחד עם משלחת של משרד החוץ שהגיעה גם כן. בריאיון לשרה ב"ק ברדיו "גלי ישראל" התייחסה אשת ראש הממשלה למהות המשלחת, דיברה גם על הביקורת כלפיה ועל הצלת החיים שהמשלחת הישראלית תורמת לה



"זאת נסיעה לשליחות חשובה, בדיוק דיברנו על זה עכשיו, אני מרגישה שיחד עם המשלחת אני מייצגת את הפנים היפות של ישראל, פשוט ישראל, שהפכה למדינה שנותנת סיוע הומניטרי למדינות בעולם וכמובן שגם לידידות שלה. הביקור שלי הוא בהזמנתה של הגברת הראשונה של גואטמלה, רעיית הנשיא, שהידידות בינינו החלה בשנה שעברה, כפי שאת זוכרת, גואטמלה העבירו את השגרירות בירושלים, היא ובעלה ביקרו אותנו בבית בארוחת ערב, היינו ביחד בטקסים בירושלים, בילינו יומיים ביחד, מהבוקר עד הערב. היתה לנו ארוחת ערב מאוד נעימה. זאת המשך לידידות של הבעלים שלנו.
"בספטמבר האחרון היינו באו"ם, וגם הם היו, והיה את המפגש של כל המדינות. היתה לנו פגישה מאוד מרגשת וחמה, ונעימה, והפגישה הזאת היא סיפרה לי על הקמפיין הרפואי שהיא פותחת, וביקשה ממני לקחת חלק יחד איתה, שבאותו יום נפתח אותו ביחד לסיוע לעד 2 מיליון ילדים בגואטמלה, ומדינת ישראל תרמה חלק מהאמפולות שמצילות חיים.

"לכל ילד נתנו למספר ילדים חמודים את האמפולה הזאת לשתות, זה מציל חיים בגלל זיהום המים. ילדים מתים כאן מזיהומי מים, מבעיות קיבה ומעיים, וגם עודדנו את עניין ההיגיינה אצל הנשים והמבוגרים. אני מרגישה שמקבלים אותי בכבוד עצום ממש, בזרועות פתוחות, כפי שכתבה אשת הנשיא. 

יותר ויותר רואים את ישראל כמדינה שמגישה סיוע הומניטרי. היינו בנפאל, פיליפינים, במקסיקו וגואטמלה. היינו המשלחת הראשונה להגיע לכאן יומיים אחרי התפרצות הר הגעש. אנחנו היינו המשלחת הראשונה. מחר הולך להיות לנו אירוע מאוד מרגש. מדינת ישראל תורמת חצי כפר שהושמד לגמרי, ולכפר הזה קוראים ירושלים".
היו קולות שאמרו - מה פתאום אשת ראש ממשלה נוסעת?
"אני לא רוצה לדבר על זה, חבל לקלקל את הדבר הטהור הזה. אני מייצגת את הפנים היפות של ישראל, שמסייעת הומניטרית".
היית רוצה לעשות עוד בזירה הדיפלומטית?
"אני חושבת שכן, המדינה תהיה יותר חכמה לעשות את זה, אני לא יודעת אם יהיה לי זמן, כי אני גם עובדת. אעשה כל מה שאוכל למען מדינת ישראל. לא יודעת אם צריך לעשות אותי. עושה את הכל בשמחה, יחד עם המשלחת שלנו, אני מייצגת את המדינה. אנחנו מתקבלים בצורה חמה ומכובדת. זה מעל ומעבר".