ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (רביעי) את בקשתו של היועץ לתקשורת זרה, דיוויד קיז, לסיים את תפקידו.  נתניהו אמר: "אני מודה לדיוויד קיז על תרומתו הגדולה למאמץ ההסברה הישראלי. הוא יזם תכנית של סרטונים קצרים פורצי דרך שהציגו עובדות יסוד לגבי מדינת ישראל ואיפשרו לי להציג את עמדת ישראל לאומות העולם". לדבריו, מיליוני אנשים ברחבי העולם צפו בהערכה בסרטונים אלה, והמסרים שיועדו לציבור האיראני זכו לתגובות נלהבות במיוחד מאזרחים איראנים רבים. "כל אלה מעידים על כישרונו ותרומתו של דיוויד. אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך", הסביר. 
קיז מסר: "אני מודה לנציבות שירות המדינה על סגירת התיק נגדי בקביעתה ש'אין כל ראיה או ראשית ראיה' לעבירה בתקופה בה שימשתי כעובד מדינה". הוא הסביר כי "החדשנות הישראלית שמשפרת את חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם עוררה בי השראה גדולה ולכן החלטתי ללכת אחר הזדמנויות חדשות במגזר הפרטי. אני מודה לראש הממשלה נתניהו שהעניק לי את הכבוד הגדול לשרת אותו ואת מדינת ישראל".
כזכור, בספטמבר האחרון דווח על 12 תלונות נגדו בגין הטרדה מינית. העדות הראשונה על הטרדה לכאורה מצד קיז הייתה זאת של ג'וליה סלזאר, מתמודדת לסנאט של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית, שהאשימה אותו בתקיפה מינית. קיז החליט לצאת לחופשה מתפקידו בעקבות הצטברות התלונות, ונציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ', החליט לסגור את התיק נגדו. ההחלטה נתקבלה בטענה כי כלל התלונות שהגיעו לוועדה עסקו בתקופה שבה לא כיהן בתפקיד. מה שחיזק את ההחלטה בנושא הוא העובדה כי לא נפתחה חקירה פלילית נגד קיז.