שני הרוגים ושני פצועים באורח בינוני וקשה בפיגוע ירי שהתרחש היום (חמישי) בצומת אסף. שר הביטחון לשעבר חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר: "אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע הטרור ליד גבעת אסף ומאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה לכל הפצועים. פיגוע קשה זה, כמו גם הפיגוע הרצחני בעפרה הם תוצאה ישירה של אוזלת ידה של הממשלה במלחמה בחמאס ברצועת עזה. אני דורש מהממשלה להודיע לאלתר על הפסקת כל סיוע קטארי לרצועה, לרבות 15 מיליון דולר ומימון דלקים, ולנקוט בצעדים קשים וכואבים מול מפעילי הטרור ברצועת עזה".



חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם נתניהו לא מורה עוד היום על סגירת צירי התנועה ביהודה ושומרון לתנועת ערבים הדם של הנרצחים הוא על הידיים שלו באופן אישי! מי שמעדיף את איכות החיים של הערבים על פני עצם החיים של היהודים לא ראוי להיות ראש ממשלה"

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) צייץ כי "‏ריבוי הפיגועים ביהודה ושומרון לא עולה בקנה אחד עם רצונה של מערכת הביטחון לצמצם את הכוחות ביו"ש. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להקפיא את צמצום הכוחות ולקיים הערכת מצב מחודשת על המענה הביטחוני, בכדי להעניק עוד כלים ליצירת הרתעה, הגנה וביטחון לתושבי יהודה ושומרון".
יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "הרשות הפלסטינית שמעודדת את הערבים לרצוח יהודים ומשלמת משכורות גבוהות לרוצחים היא האחראית על הפיגוע היום. מדינת ישראל חייבת לגבות מההנהגה הפלסטינית מחיר כבד, אולם ממש לא די בכך. ישראל חייבת להשיב לעצמה את ההרתעה ולהפסיק להימרח ולהיגרר בכל הקשור בהריסת בתי מחבלים. כאשר ישנה מדיניות מגמגמת בה אולי הורסים חלק מביתו של מחבל וגם זה לאחר זמן רב, אין באמת הרתעה כנגד המפגע הבודד".
יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל אמר כי "עוד פיגוע אכזרי אירע לפני זמן קצר בצומת אסף. יש לפעול במידית ולהחזיר המחסומים בכל יו"ש, לפעול להריסת בתים ולגרש מחבלים בתוך יו"ש. מעבר לכך - אני דורש שהקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס עד יום ראשון וימצא פתרונות מהירים להחזרת הביטחון לתושבי יו"ש ואני מודיע כי במידה והקבינט לא יענה על הדרישות, אכנס את מרכז האיחוד הלאומי ביום ראשון בערב, ח' בטבת, תשע"ט (16.12.2018) במטרה לבחון את המשך דרכינו בממשלה ובקואלציה. מאחל רפואה שלמה לפצועים ויהי זכרם ברוך של ההרוגים מתפלל בברכת כהן לפצועים".

הרכב הנטוש של המחבלים
מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר אמר כי "בשנת 1996 מחדל אוסלו התפוצץ לנתניהו ולכל עם ישראל בפרצוף עם אירועי מנהרת הכותל. אם ממשלת ישראל לא תתעשת אנחנו נחטוף מתקפת טרור קשה".
חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) התייחס לפיגוע ואמר: "אדוני רה"מ ושר הביטחון, עכשיו אתה שר הביטחון - אתה זה שנמצא בעמדה להשיב את ההרתעה ולמנוע את הפיגוע הבא! מילים חמות, הריסת בתים ומרדף של "חתול ועכבר" אחרי מחבלים מרצחים לא יפתרו את הטרור. תן עכשיו את ההוראה למנוע נסיעת פלסטינים בצירי התנועה ביו"ש כדי למנוע את הפיגוע הבא - והורה לשוב למדיניות החיסולים הממוקדים! צריך שבעזה יזרקו את ראשי הארגונים לבורות עמוקים במקום שאנחנו נמשיך לקבור ילדים!".

הוא הוסיף: "הריסת בתים ומרדף של חתול ועכבר אחרי מחבלים מרצחים לא יפתרו את הטרור. צריך לעצור את הזרמת הכספים לרשות הטרור. חובה לעצור את הזרמת הכספים לחמאס, יש להטיל עוצר על השטחים ולמנוע נסיעת פלסטינים בצירי התנועה ביו"ש. אני מעדיף שיקראו לי פאשיסט, גזען ומדינת אפרטהייד מהבוקר עד הלילה ושלא לקבור את אחינו ואחיותינו. בשעה קשה זו אני שולח איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים".
שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) מסרה כי "הגיע הזמן לעלות מדרגה. אסור שאזרחי ישראל ימשיכו לעמוד בטרמפיאדות או בכל מקום אחר כמו ברווזים במטווח. רק אם נרוצץ את ראש הנחש ונפגע אישית בראשי החמאס, יבינו בהנהגת ארגון הטרור הזה שכללי המשחק משתנים. כשהראשים שלהם יהיו על הכוונות של לוחמי צה"ל ושהחיסולים יגיעו לפתח ביתם, נצליח להחזיר את כח ההרתעה שלנו. אמרתי ואומר שוב: חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים".
חברת הכנסת מיכל בירן (המחנה הציוני) התייחס לפיגוע ואמרה: "פחות מיממה אחרי שקברנו את הרך הנולד של שירה ועמיחי, פיגוע מחריד נוסף. משפחות חדשות נוספו למשפחת השכול. הקריאות שהושמעו ע"י שקד וסמוטריץ' ועוד יישמעו בקרוב שוב שיש להסדיר את ההתיישבות בעפרה ובסביבותיה הן פופוליזם טהור וריקוד גס על דם ההרוגים והפצועים. רצח אינו מקנה זכות קניין, וזה לא המקום והזמן לדון בכך".
חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) מסרה בתגובה לפיגוע כי: ״הלב נשבר נוכח המשפחות שמצטרפות למעגל השכול. מדובר באחד השבועות הקשים שידענו באיו״ש ובירושלים ובהמחשה קשה ביותר למה שכוחות הביטחון מתמודדים איתו מזה זמן רב בשטחים כמו גם לאזהרות העקביות של ראשי המערכת מהנפיצות ומהחשש להסלמה. הקבינט חייב להידרש בבהילות להרתעה הנשחקת באופן דרמטי שכן בפנינו שלוש חזיתות של ממש: מבצע מגן הצפון מול חיזבאללה, המהומות על הגדר בעזה ובשבוע האחרון המראות הקשים מהשטחים. אני מחזקת את כוחות הביטחון במאמצי הסיכול האדירים שלהם ו דורשת מהממשלה לפעול במקביל גם בחזית המדינית ,שכן ברור שההסלמה והנפיצות מהם חששנו כבר פה".
שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון התייחס לפיגוע ואמר כי "יש פה גל פיגועים, אני רואה את זה, אני רואה את תגבור הכוחות. מוטיבציה לפגוע בנו תמיד היתה. ראש השב"כ דיווח על 400 סיכולים השנה. יכול להיות שיש לחץ של איראן וחמאס, אני מעריך שאנשי המקצוע עוסקים בזה".

זירת האירוע. צילום: דוד מיכאל כהן/TPS
ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס לפיגוע הסמוך למועצה: "אירוע קשה מאוד, צהל יודע להיות נועז הרבה יותר ממה שנותנים לו אך הדרג המדיני בולם אותו לצערי. אני קורא לאותו דרג מדיני לעצור הכל ולעשות חישוב מחדש לגבי מדיניות הכבישים הפתוחים. לא ייתכן ששבוע אחר שבוע נחטוף אירוע ירי עם הרוגים בצירים. צריך לסגור את הכבישים לפלסטינים לאלתר. אנחנו ניאבק על זה בכל הכוח". הוא הוסיף כי שום אירוע טרור לא יגרום לעזיבת מתיישבים. אנחנו נגור בבית אל ובמטולה ובעוטף עזה ובכל מקום, הטרור לא יזיז אותנו מילימטר מהארץ. נמשיך להכות כאן שורשים".
בתוך כך, ברצועת עזה חוגגים את הפיגוע. "הגיבור עשה זאת ממרחק אפס לפי עדי ראייה", כתבו ברשתות החברתיות. דובר חמאס עבד אל-לטיף קאנוע אמר כי "חמאס מברך על פיגועי ההתנגדות השונים ומברך את האזרחים בגדה המערבית הכבושה ואת הצעירים המהפכניים. ההדר לנשמות השהידים. פיגוע סילואד ההירואי תגובה על פשעי הכיבוש הציוני בגדה הכבושה. אנשינו בגדה יעמדו בפני הכיבוש ויתעמתו עמו - עד להסרתו".
דובר פתח, מוניר ג׳אגוב: "כאשר צבא הכיבוש פוגע באדמה הפלסטינית והורס אותה וכאשר חיילי ישראל מוצאים להורג בבית דין שדה שלושה פלסטינים, עליהם להבין שתגובת הפלסטיני תהיה כגודל התוקפנות. על מנהיגיה להבין שהם אינם יכולים לשמור על חייליהם, שכן הם ניסו את כל השיטות הנפשעות כדי שהעם שלנו יניף את הדגל הלבן. אין לישראל אף דרך כדי לשמור על חייליה ומתנחליה הרוצחים - מלבד נסיגה לקווי יוני 1967".