גל הטרור ביהודה ושומרון: גורם מדיני מסר הערב כי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו העביר מסר לחמאס, בו נאמר: "נפעל נגדכם אם תפעילו טרור מיו"ש. לא יהיה מצב של הפסקת אש בעזה והפעלת אש ביו"ש". כזכור, במהלך הבוקר אירע פיגוע ירי קטלני בצומת אסף, בו מחבלים פתחו בירי לעבר טרמפיאדה, הרגו שני חיילי צה"ל ופצעו חייל נוסף ואזרחית.



נתניהו קיים מוקדם יותר הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות והנחה להרוס את בתי המחבלים תוך 48 שעות, ולהגביר את המעצרים המנהליים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. כמו הורה ראש הממשלה על עיבוי כוחות צה"ל, תגבור ההגנה על הצירים והצבת מחסומים, כיתור אל-בירה ושלילת היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים. 



כמו כן, ראש הממשלה החליט להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובי יהודה ושומרון שנבנו בתום לב ושמעמדם החוקי לא היה מוסדר עד כה, חלקם עשרות שנים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הסדרת הזכויות על הבתים מאפשרת לתת לאלפי תושבים תשתיות של מבני ציבור, מבני חינוך ומבני דת, שהקמתם לא הייתה אפשרית במשך עשרות שנים. 

בנוסף, פנה נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מנת לנקוט בצעדים המשפטיים שיאפשרו בנייה של 82 יחידות דיור חדשות בעפרה. כמו כן, מקדם ראש הממשלה את הקמתם של שני אזורי תעשייה חדשים ליד היישוב אבני חפץ וליד בית"ר עילית. 

הבית היהודי מסרה בתגובה להבטחת נתניהו להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות: ״מזה חמש שנים אנחנו דורשים הרס מיידי של בתי מחבלים. הערב התחייב ראש הממשלה להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות מרגע הפיגוע. המבחן יהיה אך ורק בביצוע. במעשים. כבר עכשיו ישנם 106 (!) בתי מחבלים שצה״ל כבר מדד אותם, אך לא נהרסו. כמו כן, על בסיס התחייבות זו יש להרוס את בתי הרוצחים שביצעו את הפיגוע בעופרה באופן מיידי. אנו נעקוב מקרוב אחר מימוש ההבטחה״.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, תקף את נתניהו בחבון הטוויטר שלו: "נתניהו אטם את אזניו, העביר מזומנים ונכנע לחמאס, כשהרמטכל הזהיר מהידרדרות קרבה ביו״ש. עכשיו משלמים את המחיר. ונתניהו? מבולבל, ים של בירבורים ׳הנחיתי׳, ׳הוריתי׳ שלא ייצא מהם כלום. עאלק מר ביטחון. את האזרחים הוא מפקיר. לא רק בבטחון. כתב אישום על שוחד באמת מפחיד ומבלבל אותו. הביתה".