יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן שוקל ליצור פגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אשר צפוי להיות זה שיארח את המפגש, כך דווח הבוקר בכלי תקשורת ערביים. על פי הדיווח, מדובר באירוע שהוא שובר שיוויון ומושווה בכתבה אפילו להסכמי קמפ דיוויד.

בן סלמאן ביקש את חוות דעתם של יועצים לרעיון, כשמקורות בארמון טוענים כי כבר נערכו שיחות בנושא מספר פעמים. כלי התקשורת מצטטים את הידיעה שהובאה ב"מעריב" ביוני לפיה בן סלמאן ונתניהו ערכו פגישה סודית בעמאן בנוכחות הנשיא עבדאללה, ופעם אחת אף בלעדיו. 
למרות הכוונות, המקורות טוענים כי הרעיון של לחיצות ידיים פומביות בין ראש הממשלה הישראלי ליורש העצר הסעודי, עשויות לגרום נזק. בן סלמאן מתייעץ עם גורמי מודיעין, אנשי תקשורת, בכירים במשרד החוץ וגם יועצים פוליטיים, על מנת להבין האם למהלך הזה יש אפשרות לחלץ את סעודיה מהמצב הקשה בו היא נמצאת כעת מבחינה תדמיתית, והאם לא תגרום לנזק רב מדי בעולם הערבי.

"יש כאלה שטענו כי מדובר בסיכון גדול מדי, וכפי שלא הצליחו לחזות את תוצאות האביב הערבי, כך החשש הגדול של חלק מכוחות הביטחון הוא שלא יצליחו לחזות את  התגובה למהלך כזה", נטען בכתבה אך הוסיפו כי מדובר ב"רעיון שמוחמד בן סלמאן החל לגלגל, וכי מדובר בדור חדש של הנהגה שלא מרגיש את נטל ההיסטוריה על גבו". בסופו של דבר ביקשו הגורמים עוד קצת זמן על מנת להתחכונן ולנסות להבין את הדרך בה יצטרכו לטפל בנושא. 
בישראל בוודאי ישמחו לפסגה שכזאת, ונתניהו יצא לא פעם, כולל השבוע, בהגנה על סעודיה ועל החשיבות שלה לעולם ולאיזון בו. ההשוואה אותה מקווים גורמים בסעודיה להשיג היא שבן סלמאן יצטייר כאיש רודף שלום, ממש בדומה לאנואר סאדאת.