נשיא איפא"ק, מורט פרידמן, אמר בשיחה עם נציגי כנסיה בניו ג'רזי, שחלקים ממנה פורסמו הבוקר (שישי) בעיתון "אל אחבאר" הלבנוני, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לבקר בבחריין, וחשף כי הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, ביקר פעמיים במהלך החודש שעבר באיחוד האמירויות, איתה ישראל לא מקיימת יחסים רשמיים.



"יש לנו יחסים סודיים יציבים עם האמירויות", חשף נשיא איפא"ק, לפי הדיווח בעיתון הלבנוני, שבו נטען גם כי הוא סיפר לנוכחים שהרמטכ"ל ביקר באיחוד האמירויות באופן חשאי פעמיים במהלך החודש שעבר, ואף נועד עם יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד, וכן עם גנרלים בכירים בצבא האמירויות. עוד נטען בדיווח כי נשיא איפא"ק טען כי סוכם על מכירת נשק ישראלי לאבו-דאבי, וכן על "ביקור של קצינים מהאמירויות בישראל בקרוב מאוד".

ב"אל אחבאר" נכתב גם כי פרידמן טען ש"סעודיה היא בעלת בריתה הקרובה ביותר של ישראל בכל הסוגיות האזוריות והבינלאומיות. היום אנחנו רואים שיש התקרבות למדינות המפרץ, עד כדי כך שמשפחות המלוכה הגיעו לבקר בישראל". 


פרידמן הוסיף כי "לישראל יש יחסים מדינים-כלכליים עם בחריין וקטאר במשך שנים. היחסים הסודיים שלנו עם עומאן נחשפו לאחרונה לאחר שמנהיג המדינה עשה צעד אמיץ ונפגש נתניהו. מדובר בתקדים שהביא להסרת המכשולים בפני השכנים הערבים והמוסלמים בדרך לנורמליזציה עם ישראל".

פרידמן חשף עוד שהתחנה הפומבית הבאה של נתניהו תהיה מנאמה, בירת בחריין, וכי היא קיבלה "אור ירוק" מסעודיה לפתיחת נציגות רשמית של ישראל במדינה במהלך הביקור.