הטרור ממשיך להכות ביהודה ושומרון: סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן נרצחו אתמול בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף שבין בית אל לעפרה. חייל נוסף נפצע באורח אנוש וצעירה נוספת נפצעה קשה. נשקו של אחד הלוחמים שנהרגו נלקח מהזירה על ידי המחבל. העיתונאי בן כספית התייחס היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM להתמודדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ההתקפות נגדו מימין וציין כי הוא אינו סבור שהנושא ישפיע עליו אלקטורלית.
 
אני רוצה להתמקד איתך בראש הממשלה. זה הבייס שלו שלוחצים.
"בבוא יום הפקודה האמיתי שזה יום הבחירות הוא כבר יצליח להחזיר אותם הביתה. לא יקום אדם עם יכולות כאלו. הוא יצא בפרץ מגוחך להפליא של צעדים ביטחוניים תקיפים, כולל הכרזה מדהימה שבתי מחבלים ייהרסו תוך 48 שעות. אתה זוכר את ליברמן על איסמעיל הנייה? בעידן הדיגיטלי לא צריך ללכת לארכיון. אפשר לעשות גוגל ולראות שבשנים האחרונות הוא כבר הודיע מספר פעמים שהוא מנחה לזרז את הריסת בתי המחבלים".
 
"הוא מגלה עכשיו את החסרונות בתיק הביטחון ושל היוניקלו. הוא בפאניקה. אין לו תשובה. חמאס אומר אתה משלם לי שוחד 15 מיליון דולר בחודש בעזה, ואני מרגיע את הרצועה, אבל הוא מבעיר את השטח 100 מטר מירושלים. אני לא רואה שיש לו אלטרנטיבה חוץ מלנסות לשכנע את אלה שמאמינים שהוא איזה אבו עלי".
 
הוא עדיין לא הספיק לחמם את כסא שר הביטחון וכבר הוא צריך לקבל החלטות קשות שהוא לא אוהב.
"היו לו שבועיים שלושה ראשונים מדהימים. הוא יודע לעשות את זה יותר טוב מכל אחד אחר - היה כל הזמן בשטח עם המעיל יוניקלו ומוקף גנרלים. עכשיו עומדים מאחוריו אוגדונרים ואלופים ורמטכ"לים כמו ניצבים כשהוא מצהיר את ההצהרות. הוא שכח ששר ביטחון זה גם שכפ"ץ של ראש ממשלה. הרי אין אדם מוכשר ממנו בלגזור את הקופונים כשזה מצליח ולהטיל את האשמה על אחרים כשזה נכשל ולכן כל הברדק בעזה נפל על ליברמן המסכן, עד שהוא חילץ את עצמו. עכשיו הוא נמצא באותה עמדה כמו של ליברמן. הוא מתחיל להבין את מגבלות הכוח של שר ביטחון. פתאום הוא מבין שההפגנות הן מולו ולא מול ליברמן ובוגי. עכשיו הוא השכפ"ץ של עצמו. אנחנו מכירים אותו, הוא לא אוהב להיות שכפ"ץ של אף אחד". 
 

"לא מאתמול חמאס מנסה להבעיר את הגדה. אם הם יצליחו להבעיר את הגדה זה גם חולשה מול חיזבאללה. אני עדיין מאמין ומתפלל שהעסק ילך הפוך וילכדו את אנשי החוליה הזו שעשתה את הפיגועים האחרונים בעפרה וגבעת אסף. הוא הפגין את מלו היצירתיות שלו כדי לא להכות את חמאס בעזה. הוא ייגרר למבצע בעזה רק בשערותיו. אם הוא רוצה מבצע בעזה זה 500 עד 1,000 הרוגים וחוזר לאותה נקודה. הוא לא רוצה את זה".
 
שרה חזרה מהשליחות בגואטמלה?
"אם היא הייתה חוזרת היינו יודעים. הרי אז היה איזה פוסט שתומך בילד. זו מערכת סגורה של כלים שלובים. הפוסטים של יאיר נתניהו מעידים על התחפפות מואצת. הוא לא הגיש כל כך סיוע לוגיסטי ליורש ואם היא הייתה כאן היינו שומעים אותו יותר. אני חושב שלא צריך להתמקד במשפחה, אלא באבא כי הוא זה שחורץ כאן את גורלנו".