ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), מיוזמי ההחתמה של 700 חברי ועידת העבודה לבטל את השריונים של אבי גבאי, תקף הבוקר (שבת) את יו"ר מפלגתו. חבר הכנסת נשאל באירוע "שבתרבות" בחולון באשר למצב הסקרים של המחנה הציוני בראשות גבאי, ואמר: "הייתי מבין התומכים של אבי גבאי ועמדתי לצידו מההתחלה. הוא היה מעין תקווה חדשה. באופן אישי אני מאוד מאוכזב מאבי גבאי". 
יוסי יונה באירוע "שבתרבות". צילום: אורה לפידות, יח"צ תאטרון חולון

"אני מצטער שתמכתי בו, הוא לא מביא אותנו למקום שרצינו. כולנו אחראים אבל, הוא עדיין המפקד, המנהיג, הוא האחראי המרכזי, והוא לא המנהיג הנכון", אמר ח"כ יונה. כאשר נשאל אם גבאי צריך לפרוש, השיב: "כן. צריך לשים את האגו בצד ולחשוב מי יכול להנהיג ולהביס את נתניהו. על פי מצב הסקרים, זה לא אבי גבאי. הוא מוביל אותנו לתהום, אני מצר על הבחירה בו. זו הייתה טעות. הוא לא הבן אדם הנכון להוביל את המפלגה", הוסיף יונה. 

כזכור, גבאי הבטיח לשריין לחברי התנועה שישה מקומות ברשימת המחנה הציוני בנוסף לארבעה שריונים השמורים לו כיו"ר המפלגה. חברי כנסת מכהנים במפלגת העבודה חוששים כי לאור הסקרים שאינם מנבאים טובות למפלגה בבחירות הקרובות, הם יתקשו להיבחר שוב. על רקע זה מנסה בעת האחרונה ח"כ יוסי יונה להחתים בכירים במפלגה על עצומה הדורשת מגבאי לבטל את השריונים או להביא אותם לאישור הועידה. 

"אתה בריון"
 
בחודש ספטמבר הגיעה המתיחות הפנימית במפלגה לשיא בעימות מילולי שפרץ בין גבאי לבין ח"כ יונה באירוע ביוקנעם, במהלכו הטיח בו חבר הכנסת: "אתה בריון". על כך ענה גבאי: "אני בריון? אם אתם הולכים ככה - אני אעשה דווקא ההפך, אני אעשה מה שאני רוצה". מלשכתו של גבאי לא נמסרה תגובה, אולם מקורביו של ח"כ יונה אישרו אז את הפרטים.
 

עימות חריף נוסף פרץ בישיבת סיעת המחנה הציוני ברעננה בחודש אוקטובר בין ח"כ איתן כבל לבין יו"ר המפלגה, על רקע מצבה העגום בסקרים. במהלך ישיבת הכנה של הסיעה ברעננה לקראת פתיחת כנס החורף של הכנסת, אמר כבל לגבאי: "בוא נדבר על הפיל שבחדר, אנחנו לא רוצים להיות מובטלים לאחר הבחירות". 
ח"כים שנכחו בישיבה סיפרו כי הדברים התקבלו בתדהמה. גבאי, סיפרו חברי כנסת, הגיב אז בחריפות לדברי ח"כ כבל והאשים אותו וח"כים אחרים בהדלפות ובהכפשת שמו ושמה של המפלגה. הוא התייחס בין היתר לפרסום של הפרשן הפוליטי של כאן חדשות שציטט חברי כנסת בעבודה מכנים את גבאי "תאונת עבודה".