ההצהרה שמסר מוקדם יותר היום (שבת) ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, לפיה אוסטרליה מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל, זכתה לתגובות מעורבות בישראל, לצד התנגדות פלסטינית נחרצת להחלטה. על אף שהשגרירות האוסטרלית לא תעבור לעת עתה למערב העיר, בכוונת אוסטרליה לפתוח בה משרד ביטחוני וכלכלי, ומוריסון אף אמר כי בעתיד תיבחן האפשרות לבניית השגרירות בעיר.



משרד החוץ של ישראל בירך את מוריסון על המהלך, ומבלי לציין את ההכרה במערב ירושלים בלבד, פרסם הצהרה לפיה "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הביטחוני-כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון. ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו״ם ונגד האנטישמיות".



ח"כ ד"ר ענת ברקו אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע כי "אחרי העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, מדינות העולם מתחילות להכיר בירושלים כבירת העם היהודי ולהעביר שגרירויות לבירה, כמו פטריות אחרי הגשם. גם אוסטרליה לאחר ההכרזה וסיום הבחירות שם, יעבירו את השגרירות לירושלים. ירושלים אף פעם לא הייתה בירה של עם אחר. עם שטרם נולד תובע לעצמו את הבירה, זה הזוי".


לעומתם, יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אלדשטיין לא אהב את ההצהרה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תמוהה בעיניי הכרתה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל. אמרנו ונמשיך לעמוד על כך - ירושלים השלמה היא בירתנו לנצח, לא רק חלק ממנה".



השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, הצטרף לעמדת אדלשטיין ואמר כי "אוסטרליה היא ידידה גדולה מאוד שלנו ואנו מעריכים מאוד את הידידות בינינו ואת היחסים החמים. אבל, אין דבר כזה "מערב ירושלים" ו"מזרח ירושלים". יש רק את ירושלים, בירתה הנצחית של מדינת ישראל".




השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירכה גם היא את אוסטרליה ומסרה כי "החלטת ממשלת אוסטרליה זוכה לגיבוי של קואליציה רחבה של ארגונים יהודים, נוצרים וכן ארגונים אזרחיים שהתאחדו כדי לקרוא למנהיגי ארצם להכיר באופן רשמי בירושלים ולהעביר את השגרירות לעיר". נשיא השגרירות, ד"ר יורגן בולר, אמר כי "מאז ייסודה בשנת 1980, השגרירות הנוצרית הבינלאומית קראה למדינות עולם לחזור לירושלים, הבירה החוקית היחידה של מדינת ישראל. לכן, אנחנו מביעים את הערכתנו הבלתי מסויגת לראש הממשלה מוריסון ולממשלתו, על העמידה האיתנה בסולידריות לצד העם היהודי והזיקה עתיקת היומין שלו לעיר. אין כל ספק בדבר היותה של ירושלים לבו של העם היהודי, והגיע הזמן שהקהילייה הבינלאומית תפנים את המציאות הזאת".



כזכור, ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הבוקר כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירתה של ישראל, אך גם ציין כי השגרירות לא תועבר באופן מיידי. כמו כן, מוריסון הדגיש כי אוסטרליה תמשיך לתמוך בפתרון של שתי מדינות, עם בירה פלסטינית במזרח ירושלים, וכי השגרירות תעבור רק כאשר ייקבע מעמדה הסופי של העיר. 
"אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, המשמשת מקום מושבה של הכנסת ורבים ממוסדות השלטון, כבירת ישראל", אמר מוריסון היום. "אנחנו מצפים להעביר את השגרירות שלנו למערב ירושלים, כאשר הדבר יהיה מעשי. מה שאנחנו אומרים זה שאנחנו צריכים לקדם את העניין הזה קדימה. הקיפאון חייב להישבר", הוסיף. 
מוריסון אמר כבר לפני כחודשיים כי הוא פתוח להעברת שגרירות אוסטרליה מתל אביב לירושלים, אמירה שנתפסה אז באופן ציני ועוררה ביקורת רבה מצד מדינות שכנות בעלות רוב מוסלמי, כמו אינדונזיה ומלזיה, שאינן מכירות רשמית בזכות קיומה של ישראל. כמו כן, מדינות ערב נוספות הביעו דאגה כי המהלך יביא למתח מתמשך במזרח התיכון.