ראשי היישובים ביהודה ושומרון יקיימו הבוקר (ראשון) הפגנה מול הכנסת בעת ישיבת הממשלה, בדרישה להביא למיגור הטרור ולהחזרת הביטחון להתיישבות ביו”ש. ראשי המועצות קוראים לשרים המגיעים לישיבה לתמוך בדרישותיהם הבסיסיות. ההפגנה היום היא המשך להפגנה שהתקיימה ביום חמישי מול בית ראש הממשלה בירושלים.

ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ אמר כי “השבתת המועצות היום היא קריאת השכמה לממשלה. עובדי המועצה אינם יכולים לעבוד כשעיקר עיסוקם בימים אלה הוא בארגון הלוויות והפעלת עובדים סוציאלים המדברים על המוות במקום על החיים. “אני קורא לראש הממשלה ולשרים - פעלו למיגור הטרור, החזירו את הסיכולים הממוקדים, השיבו מחסומים ומנעו מרכבים פלסטיניים נסיעה חופשית בכבישים המרכזיים. ברצוננו לחיות. בימים הקרובים נקים יישוב חדש הממחיש את רצוננו בפיתוח האזור ובהפרחת הגבעות השוממות, שמשתוקקות לבואנו”, הוסיף גנץ.
ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הצטרף לקריאה ואמר: “אני קורא לכל מי שביטחון אזרחי מדינת ישראל חשוב לו, לכל מי שלא מוכן לתת למדיניות ההכלה כלפי מחבלים להמשיך ולכל מי שארץ ישראל חשובה לו - להצטרף אלינו ולזעוק את הזעקה על הדם היהודי שנשפך, כדי למנוע עוד משפחות שכולות מחר, עוד שבוע או חלילה עוד שנה. זה נוגע לכולנו. ממשלת ישראל מאבדת את ההרתעה. זה לא מאבק אישי של תושבי יו”ש ולא של ימין ושמאל. זה מאבק ערכי ומוסרי של כל אדם הגון. של מדינת ישראל ושל עם ישראל על ריבונותו ועל זכותו לשקט והחזרת מלחמה שערה”.
ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: “על שרי ממשלת ישראל להבין שאנחנו מצפים מהם בשעה זו להתייצב לימין ההתיישבות, לדאוג לחיינו. במישור הביטחוני - הילחמו באויב ללא רחם, שבשו את חייו והפכו את הפגיעה ביהודים ללא משתלמת. במישור חיי היומיום - אשרו את חוק מרקם החיים המסדיר כ־6,000 בתי אב ביו”ש, כי רק כך יפנים הצד השני שאנחנו כאן כדי להישאר”.

ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן הוסיף: “אנו משביתים את המועצות כי אנו קוראים לממשלה ולשריה להחזיר את השקט והביטחון לתושבים ולקבוע תג מחיר על כל מעשה טרור, מאבן ועד רצח. כך ורק כך עם ישראל ינצח”.
על רקע גל הפיגועים והדרישה של ראשי מפלגת האיחוד הלאומי, תדון היום ועדת השרים לעניי חקיקה בהצעת חוק להסדרת “ההתיישבות הצעירה” ביהודה ושומרון. את הצעת החוק יזמו ראשי שדולת א”י בכנסת, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ (הבית היהודי) וח”כ יואב קיש (הליכוד), והצטרפו אליה עוד 11 חברי כנסת מסיעות הקואליציה, בהם הח”כים אמיר אוחנה ושרן השכל (ליכוד). בדברי ההסבר להצעה נאמר כי “ממשלת ישראל החליטה להסדיר את מעמדם של מבנים ושכונות שהוקמו ביו”ש במהלך 20 השנים האחרונות. ב־21 במאי 2017 קיבל הקבינט המדיני־ביטחוני החלטה על הקמת צוות משימה ייעודי להסדרת מעמד המבנים והשכונות ביו”ש, ואולם ביצועה מתמהמה, אף שחלפה למעלה משנה מאז התקבלה.
“על מנת למנוע פגיעה בתושבי השכונות והיישובים המיועדים להסדרה יש לעגן בחקיקה את מעמדם המיוחד, ובכך לאפשר להם חיים תקינים ושירותים מוניציפליים מלאים, כפי שמגיע לכל אזרח, ולמנוע הריסות ופינויים מיותרים”. חברי הכנסת דורשים שעד לסיום הליכי ההסדרה יוקפאו כל הליכי האכיפה והצווים המנהליים. 
בתוך כך, מאות השתתפו אמש בעצרת בכיכר רבין לזכר קורבנות הפיגוע באזור התעשייה ברקן בשומרון - קים לבנגרונד־יחזקאל ז”ל וזיו חג’בי ז”ל - שאירע לפני כחודשיים. איריס חג’בי, אמו של זיו, ביקשה בשם המשפחות השכולות מהממשלה: “תנו גושפנקה לעונש מוות למחבלים, הריסת בתים והגליית המשפחות, ואל תתנו להם כספים”. ולדימיר לוברסקי, אביו של  לוחם דובדבן רונן לוברסקי, שבית המחבל שהרג אותו נהרס בסוף השבוע, הוסיף: “תפסיקו להתגונן. צריך לתקוף אותם. הם רואים את חולשתנו וזה לא מרתיע אותם”. 
בנוסף, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח״כ אבי דיכטר (הליכוד) תסייר היום במרחב עפרה־בית אל, בגזרה ששימשה מוקד לפיגועים האחרונים. דיכטר ביקש לקבוע ביקור דחוף במרחב עפרה־בית אל נוכח האירועים הביטחוניים האחרונים. חברי הוועדה יסיירו בשטח לצד קצינים בכירים בצה”ל ויקבלו דיווח על המאמצים ללכוד את המפגעים שביצעו את הפיגועים האחרונים. 
נוסף לכך, בתגובה לשרשרת הפיגועים האחרונה, החליטה סיעת הבית היהודי לקיים את ישיבתה השבועית מחר ביישוב גבעת אסף. בישיבה ישתתפו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד וכל חברי הסיעה. בתוך כך, קרוב לשנתיים לאחר פינוי עמונה עלו בסוף השבוע על הקרקע כמה בני נוער ומבוגרים והקימו במקום שני מבנים באדמות שנרכשו על ידי מפוני עמונה בעזרת משקיעים פרטיים ותורמים. בתגובה אמרו בתנועת שלום עכשיו כי בכוונתם להגיש תלונה במשטרה ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה שיורה על חקירה נגד המעורבים, בהם ח”כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ולדרוש משר הפנים להפקיע מהמועצה את סמכויות האכיפה.
“אין גבול לציניות של עברייני הגבעות, המנצלים את אירועי הימים האחרונים כדי לרמוס את החוק ולהבעיר את השטח והכל מכספי ציבור. חבורת פירומנים מגובה בחבר כנסת ובראש המועצה, שבמקום להיות שומרי סף ולמנוע את העבריינות הזאת, מעודדים אותה. קשה שלא לתהות איך לא ניתנה עדיין הוראה לפנותם, והאם צה”ל והמשטרה היו מאפשרים זאת לו היה מדובר בפלסטינים. את הביזיון הזה יש לפנות עוד היום”, נאמר בהודעת שלום עכשיו.