ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, הטיח ביקורת קשה הבוקר (ראשון) בראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל הדרך בה מתמודדת הממשלה אל מול גל הטרור בתקופה האחרונה. ברק טען בדבריו כי "הדם של כולנו רותח, ובצדק. הממשלה ונתניהו אחראיים לאסטרטגיה, והאסטרטגיה צריכה להיות הפוכה ממה שהם עושים. בצה"ל ובשב"כ אומרים שאבו מאזן הוא הרבה יותר נורמלי מהחמאס, אך נתניהו מתנהג כאילו הוא משת"פ של החמאס. הוא העביר להם כסף, הוא נכנע לחמאס תחת אש, וחמאס מתרומם ביהודה ושומרון ומנסה לקעקע את הרשות". 



בהמשך לדברים אלו תקף ברק את התנהלות הממשלה וטען: "בצד שלנו לא מודים בזה, אבל מצפים לראות את חמאס עולה ביהודה ושומרון. זה פשוט טירוף. עיוורון והיגררות אחרי קיצוניים". כמו כן, ברק העביר ביקורת על שיטת הריסת בתי המחבלים, וטען כי ההריסה היא איננה אמצעי יעיל, "זה מעודד את הטרור ולא מחליש אותו, כל צוות שבדק את הנושא הגיע למסקנה הזו". 



"ממשלה כזו צריך להחליף"

ברק התייחס בדבריו גם למחאה הציבורית שהחלה בשבוע שעבר בעקבות עליית המחירים, ואמר: "יש סיבה אמיתית למחאה של האזרחים. נתניהו צריך לשלם את המחיר על ההפקרות הזו. אני לא רוצה להזכיר גם את השוחד של המיליארד שקלים שהוא לקח מאזרחים ונתן לאיזה טייקון, ואת הארמון שהוא בונה. ממשלה כזו צריך להחליף". 

אז מי ראוי להחליף את נתניהו לדעת ברק? באשר לבחירות הבאות שיתקיימו בשנה הבאה, ולדרך בה יהיה ניתן להחליף את ממשלת נתניהו, טען ברק כי יש צורך בבניית גוש של כמה מפלגות, שבמרכזן יהיה יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי. "הבחירות הבאות הן גורליות משום שאם נתניהו ייבחר שוב לראש ממשלה הוא יעביר את החוק הצרפתי. חייבים לנצח בהם. זה לא משנה למי תהיה המפלגה הכי גדולה - לא גנץ, לפיד או גבאי יעשו מהפך שיוריד את נתניהו מהשלטון. האפשרות היחידה היא ליצור גוש. הוא צריך להיות בנוי מכל המפלגות - יש עתיד, גנץ והמחנה הציוני. אני חושב באופן אישי שגבאי צריך להיות במרכזו של גוש כזה, גם אם לא להיות מי שיוביל אותו. צריך להשאיר את הבחירה לגבי מי שיעמוד בראש הגוש הזה לציבור המצביע".