בצל ההסלמה ביהודה ושומרון, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות ד"ר חגי בן ארצי, אחיה של שרה נתניהו, את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון בגלי צה"ל טען גיסו של רה"מ כי נתניהו "שחרר במו ידיו את המחבלים שמובילים היום את הטרור, ופעל בניגוד לאידאולוגיה שלו". מלבד זאת, אמר: "אני מתפלל שיגיע הרגע שנפתלי בנט יהיה שר הביטחון". שרת המשפטים, איילת שקד, הביעה תמיכה בדבריו, כאשר כתבה בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כי הוא "צודק". 



"אין ספק שבאופן כללי, וגם זה חלק מהמגבלות שמוטלות על הצבא והממשלה, ההרגשה שלי היא שהגיע הזמן, ואני מתפלל שיגיע הרגע, שנפתלי בנט יהיה שר הביטחון", ירה קרוב משפחתו של נתניהו, שהוסיף: "אני מקווה שהוא יביא קו יותר ברור, תקיף ונחרץ נגד הטרור. נתניהו הוא ראש ממשלה במשך 10 שנים, ולצערי הוא פעל באופן שנוגד את האידאולוגיה שלו, וזה קרע לי את הלב".



לדבריו, "המחבלים שהוא שחרר עומדים היום בראש חמאס. יחיא סינוואר שוחרר על ידי נתניהו והוא זה שמוביל את הטרור. הוא שחרר אותו במו ידיו. היחיד שבאמת עצר את שחרור המחבלים היה נפתלי בנט, ואני מצפה שהוא יהיה שר הביטחון. אני מקווה שהוא יביא יותר ביטחון לארץ ישראל. הגיע הזמן שמישהו שנלחם בשחרור מחבלים ונגד המנהרות - הוא זה שיוביל את הביטחון".


 

בן ארצי. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
בן ארצי. צילום: קובי גדעון, פלאש 90


כמו כן, הוא יצא נגד פסיקות בג"ץ, וטען כי "המערכת המשפטית מעוותת את היכולת של צה"ל לפעול. ראינו את זה בצורה חדה וברורה ביותר ביום שישי האחרון. צה"ל בנה חומה בצד המערבי של בית אל כדי להגן עלינו מפני מחנה הפליטים ג'ילזון. הושקעה בה מיליוני שקלים, אבל בגלל האילוצים של המערכת המשפטית הצבא נאלץ להשאיר פרצה בחומה כדי לאשר לבעל נכס ערבי גישה לאיזה בית נטוש. מה שקרה ביום שישי האחרון הוא שהמחבל נכנס דרך הפרצה, התגנב ותקף את החייל. כשהיישוב בית אל התריע על הפרצה הזו, צה"ל אמר שמדובר באילוצים של המערכת המשפטית. על כל פנים, ואני גם קצין בצבא, עשיתי תחקיר בצבא והגעתי למסקנה שהעמדה הזו לא מסוגלת לתצפת על הפרצה. אין אפשרות של תצפית פעילה לתוך היישוב".
"ברור שמעבר לנושא המשפטי, שעליו זעקנו ביום שישי, הגיע הזמן להחזיר את המחסומים בכבישי יהודה ושומרון", הוסיף בן ארצי, שהסביר: "נהנינו משנים של שקט כאן, ושמחנו שפתאום הערבים קונים מאתנו במרכזי הקניות שלנו. אנחנו בעד חיים משותפים, אבל ברגע שמנצלים את החיים המשותפים האלה כדי לרצוח אותנו - אז המשמעות היא שצריך להחזיר את המחסומים והבידוקים".