מחאת תושבי יהודה ושמרון נגד המצב הביטחוני נמשכת, והבוקר (ראשון) הגיעו מאות בני אדם לקריית הממשלה בירושלים. אל תושבי יו"ש הצטרפו שרים רבים, שהגיעו להביע את תמיכתם, בהם יריב לוין, נפתלי בנט, איילת שקד, אופיר אקוניס, יואב גלנט ועוד. 



השר בנט בהפגנת תושבי יו"ש

"הגיע הזמן שישראל תחזור לנצח", אמר השר בנט בהפגנה. "לעם ישראל יש עוצמות אדירות, אבל ידינו קשורות מאחורי הגב בגלל פייק משפט ופייק מוסר ורק כשאנחנו נשחרר את אותם אזיקים נוכל להפעיל את העוצמה נגד האויב ולנצח". יו"ר הבית היהודי פירט את הצעדים שמפלגתו נוקטת: "היום אנחנו מביאים חוק לגירוש מחבלים להצבעה בממשלה. שלוש פעמים שר הביטחון וראש הממשלה ביקש לדחות, הפעם אנחנו לא מסכימים. כל אחד יצטרך להביע עמדה בעד או נגד. בנוסף, אנחנו מעלים חוק להסדרת ההתיישבות. תושבי יו"ש הם לא תושבים סוג ב'. לא נסכים יותר לדחות".

שר החינוך הוסיף, כי "שר הביטחון וראש הממשלה עמד לפני שבועיים והבטיח שינוי מדיניות ולהחזיר את העוצמה. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעי הבטחות. רה"מ הבטיח שמהיום תוך 48 שעות ייהרסו בתי מחבל אחרי פיגוע. עוד לא הרסו את הבתים של מחבלי עפרה, את הבית של רוצחי ארי פולד, 106 בתי מחבלים. אני קרוא לרה"מ: הבטחת - תקיים". 

יריב לוין בהפגנת תושבי יו"ש

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, אמר: "אמרנו בחמישי ואני אומר גם היום - תנו לצה"ל לנצח! לצה"ל יש את היכולת להתמודד מול כל החזיתות ומול כל האתגרים. על מנת למנוע מהמרצחים תנועה חופשית יש להחזיר את המחסומים וסגירת הצירים לתנועת ערביי יו"ש. אבל אנו לא עוצרים כאן, היום נביא לוועדת שרים לחקיקה את חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. הגיעה העת להחלת הריבונות על יו"ש, להסדיר את הישובים הלא חוקים, להסדיר את התב"עות בישובים עופרה ועלי. יש לפעול להסדרה בלי לחכות לרצח הבא".
שר התיירות יריב לוין, שהגיע לתמוך במוחים, אמר: הגיע הזמן למעשים להשתחרר מהכבלים המשפטיים, להעביר בוועדת השרים את חוק ההתיישבות הצעירה, ולקדם סוף סוף בנייה בהיקף רחב בוודאי כתשובה לאותם רוצחים שפלים. במקום שבו רוצחים יהודים רק בגלל שהם יהודים כדי למנוע מהם לחיות פה, זה בדיוק המקום שבו צריכה לקום התיישבות גדולה, חדשה וחזקה. זה הכיוון שאליו נלך במלוא העוצמה והנחישות".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר בהפגנה כי "בשבוע שעבר, נר אחרון של חנוכה הדלקנו נרות בצומת עפרה ועשר דקות אחר ההדלקה, צרור יריות גדע את השמחה. מאז נפגשנו עם ראש הממשלה, אלוף הפיקוד ודנו בטיפול הטרור אבל כנראה שהטיפול הפרטני לא מרתיע את הטרור. לחפש רוצחים זה לא מספיק וצריך לטפל במי ששולח אותו. אנחנו כאן כדי לדרוש שישובים לא יעמדו בסימן שאלה, הישוב עפרה שלא מוסדר 43 שנה אנחנו דורשים לשנות".


"כדי לטפל בטרור, אנחנו דורשים ממך, לצאת למבצע מגן מרכז ולרסק את תשתיות הטרור", הוסיף גנץ בפנייה לנתניהו. "להחזיר את המחסומים כדי שהתושבים שלנו יוכלו לנסוע בבטחה. את ההתיישבות אנחנו דורשים להסדיר לא בקוסמטיקה ולא בדיבורים, אלא במעשים".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "אנחנו לא רוצים להסתתר מאחורי בטונדות ודורשים להחזיר את המחסומים, דורשים מהממשלה להורות לצה"ל על פעולות תגמול כנגד מי שעומד מאחורי הטרור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע חומת מגן חדש ולהחזיר את הביטחון".

"העסק מתפרק לנו מול העיניים ועל הראש‬"

באופוזיציה מתחו ביקורת על השתתפות השרים בהפגנה. יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, אמר: "ההפקרות בממשלה מגיעה עכשיו לרחובות. חברי קבינט משתתפים בהפגנה נגד מדיניות שהם חתומים עליה. ‬בנט תוקף את נתניהו, כי אין אחריות אישית ואין אחריות משותפת - יש רק בחירות. העסק מתפרק לנו מול העיניים ועל הראש‬". 

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ', כתבה בטוויטר כי "שרי הממשלה מפגינים בשעה זאת נגד הממשלה. כלומר נגד עצמם. מגוחך ומטורף כאחד".


יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, תקפה: "איך אתם בנט, אריאל ואלקין מצטרפים למפגינים כאילו שאין לכם אחריות למצב הזה? לדרוש להחזיר את העוצמה לצה"ל? אתם צוחקים עלינו? הרי אתם הממשלה. ומה שיש לכם להציע זה ללכת להפגנות ולצעוק שצריך להפעיל יותר כוח? מי הפריע לכם עד עכשיו? מה שאתם עושים זה ללבות את האש ולגלות אפס מנהיגות".