ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד כי שר האוצר, משה כחלון, עדכן אותו שפרופ' ירון זליכה לא יעמוד בראש ועדת יוקר המחיה לאחר שהיועמ"ש של משרד האוצר פסל את מועמדותו. ואולם, זליכה טען בגל"צ ובכאן ב' כי "שר האוצר הודיע לי שערער על חוות הדעת בענייני, ואם יהיה צורך - אגש לבג"ץ". 

לדברי הכלכלן הישראלי, "גורמים משפטיים במשרד האוצר מתנגדים למינוי שלי. הם כתבו חוות דעת מופרכת לחלוטין ושר האוצר ערער עליה היום. אם יהיה צורך אני אגש לבג"ץ. עוד היום, כך הוא מסר לי, הוא יערער משום שהוא לא מקבל את חוות הדעת הזאת".

מי שכיהן כחשב הכללי במשרד האוצר הוסיף כי כי "הסנגורית הראשית של המונופולים, הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין, ייצגה את תנובה. זה לא מנע מהם לאשר את המינוי שלה. עושים לה הסדר ניגוד עניינים, אבל לא מבטלים את המינוי שלה. אני מגיש תביעה אזרחית נגד תנובה ומבטלים את המינוי שלי? התבלבלו פה לגמרי".


"עצבנתי את טייקוני הגז ושורה ארוכה של גזלנים", הסביר זליכה. "אני נגוע בניגוד עניינים, הגשתי תביעה ייצוגית בשם תנובה, וזה מייצר לי ניגוד עניינים. כאשר הסנגורית הראשית ממונה להיות בהגבלים העסקיים, עושים לה הסדר ניגוד עניינים שבענייני תנובה לא ייגע. אבל הפוך, כמוני, זה חמור. שר האוצר הגיש ערעור ליועמ"ש וקבע פגישה עם משרד המשפטים, אליה אגיע עם עורך הדין שלי ונפריך את חוות הדעת המשפטית הזאת, שכל מטרתה זה לפסול את אביר השלטון. מוניתי על ידי שר האוצר והכלכלה לטפל ב-100 המונופולים במדינת ישראל, כי הגשתי תביעה ייצוגית נגד תנובה. זאת אכיפה סלקטיבית".