הפרקליטות תודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי החליטה שלא לייצגו בתביעה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר נגד רשת הפייסבוק ונגד ראש הממשלה, זאת על רקעבדיון שהתקיים בפרקליטות מחוז תל אביב הוחלט כי אין הצדקה לייצוג נתניהו בתיק נגדו, הדורש מפייסבוק לצמצם את הפצת הפוסטים שלו, וכי עליו לדאוג לייצוג פרטי פוסט שפרסם נתניהו, אשר הופרך על ידי נדב איל, כתב חדשות החוץ של ערוץ 10.

עו"ד שחר בן מאיר פנה לפייסבוק בדרישה כי תצמצם משמעותית את הפצת הפוסטים של נתניהו בעקבות הפרסום השקרי לטענתו, אך הרשת החברתית בחרה שלא להגיב לפניותיו. בעקבות זאת הגיש בן מאיר תביעה נגד פייסבוק, וצירף כצד לתביעה אף את נתניהו כמתחייב.
 
במשרד ראש הממשלה העבירו את כתב התביעה לפרקליטות המדינה לצורך הגשת כתב הגנה בשם "המדינה". עו"ד בן מאיר תמה בכתב על החלטת פרקליטות המדינה לייצג את נתניהו בתביעה אישית נגדו, שאיננה קשורה לתוקף תפקידו הרשמי, ובעקבות דבריו התקיים דיון בפרקליטות מחוז תל אביב.

בדיון התגבשה המסקנה כי אכן אין הצדקה לייצוג נתניהו בתיק, ובפרקליטות פנו למשנה ליועמ"ש, ארז קמניץ, על מנת לקבל את חוות דעתו. לדברי גורם בפרקליטות, קמניץ יגבה את החלטת הפרקליטות שלא לייצג את נתניהו ולמסור לו כי עליו לדאוג לייצגו פרטי בתביעה, כיוון שאין הצדקה לייצוג ציבורי של פרקליטות המדינה. יש לציין כי למרות זאת, פרקליטת מחוז תל אביב, ליאורה חביליו, בינתיים עדיין רשומה בתיק כבת כוחו של נתניהו.   

כזכור, לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה בה נטען כי פייסבוק מפרה את התחייבותה כלפי לקוחותיה בכך שהיא מאפשרת לראש הממשלה נתניהו לפרסם פייק ניוז דרך חשבון הפייסבוק שלו. התביעה, אותה הגיש עו"ד שחר בן מאיר, מתבססת על פוסט של נתניהו בו הוא שיתף כתבה ב"ישראל היום" הטוענת כי איראן מאשרת שהיא עובדת בשיתוף פעולה עם הקרנות של ג'ורג' סורוס. כתב חדשות 10 נדב איל הפריך לחלוטין את הכתבה, וטען כי מדובר בתאוריית קונספירציה אנטישמית איראנית.
 
לפני כחצי שנה הצהיר הבעלים של פייסבוק, מארק צוקרברג, בשימוע בסנאט האמריקאי כי החברה תפעל נגד הפצת חדשות מזויפות. מעבר לכך, בתנאי השימוש של פייסבוק נכתב כי החברה מתייחסת ברצינות "לאחריות לצמצום התפשטות החדשות המזויפות בפייסבוק. איננו מסירים חדשות מזויפות מפייסבוק, אך במקום זאת אנחנו מצמצמים באופן משמעותי את הפצתן, על ידי הצגתן במקום נמוך יותר באוסף החדשות".