סקר של חברת החדשות שתוצאותיו הוצגו הערב (ראשון) מראה כי חיבור פוליטי בין יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, מהווה איום על הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם גנץ ירוץ בראשות רשימה משלו, היא תהפוך למפלגה השנייה בגודלה, בעיקר על חשבון יש עתיד והמחנה הציוני.

אם הבחירות היו מתקיימות היום, ובין המפלגות הייתה מתמודדת מפלגה חדשה בראשות בני גנץ, הליכוד היה מקבל 28 מנדטים - עלייה של 3 מנדטים מהסקר הקודם, ורשימתו של גנץ הייתה מקבלת 13 מנדטים על חשבון לפיד וגבאי. יש עתיד הייתה מקבלת 13 מנדטים, והרשימה המשותפת הייתה מקבלת 12 מנדטים - כמעט ללא שינוי מהסקר הקודם.

המחנה הציוני עם 10 מנדטים במקום החמישי, הבית היהודי יורדת בשני מנדטים ל-9, ויהדות התורה הייתה מקבלת 7 מנדטים. ישראל ביתנו הייתה מקבלת 6 מנדטים עם התפוגגות האפקט של התפטרות השר לשעבר אביגדור ליברמן, וכולנו יורדת בשלושה מנדטים מהסקר הקודם ל-5, בעקבות עליית המחירים בשבוע האחרון. ש"ס הייתה מקבלת 5 מנדטים, אורלי לוי-אבוקסיס יציבה עם 5 מנדטים, ומרצ עם 4 מנדטים על גבול אחוז החסימה.

 יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם


אם הבחירות היו מתקיימות היום, ובני גנץ יצטרף למפלגת "יש עתיד", הליכוד היה עולה במנדט ל-29 מנדטים, מפלגתם של לפיד וגנץ הייתה מקבלת 26 מנדטים, והמחנה הציוני הייתה מקבלת 10 מנדטים. גנץ נמצא במגמת עלייה בסקרים בחודשים האחרונים: 13 מנדטים בחודש יוני, 12 באוקטובר 15 בנובמבר ו-16 כעת. 
 

לשאלה האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של בנימין נתניהו כשר הביטחון, 33 אחוזים השיבו כי הם מרוצים ואילו 58% השיבו כי הם אינם מרוצים. לשאלה האם אתה מרוצה או לא מרוצה מתפקודו של משה כחלון כשר האוצר, 30 אחוזים השיבו כי הם מרוצים ואילו 60 אחוזים השיבו כי הם אינם מרוצים.
הסקר נערך  על ידי מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בקרב 533 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.3%+.

אבי גבאי. צילום : מרק ישראל סלם
אבי גבאי. צילום : מרק ישראל סלם