ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב (ראשון) בכנס שגרירי ישראל במדינות אמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה במשרד החוץ, והתייחס למצבה של ישראל בזירה הבינלאומית מול המדינות הערביות. "נוצר כאן שינוי גדול", אמר נתניהו. "העולם הערבי זקוק לטכנולוגיה ולחדשנות, הוא זקוק לזה במים, בחשמל, ברפואה ובהייטק. הולך ונוצר קשר בין חברות ישראליות לעולם הערבי".

נתניהו הוסיף על הייחוד שבקשרים שמקיימת ישראל עם המדינות הערביות ואמר כי "מה שקורה כרגע הוא שאנחנו בתהליך של נורמליזציה עם העולם הערבי, מבלי שיש לנו התקדמות בתהליך המדיני עם הפלסטינים. הציפייה היא שהתקדמות או פריצת דרך עם הפלסטינים תפתח לנו את הקשרים עם העולם הערבי, וזה ודאי היה נכון אם זה היה קורה. זה נראה היה כאילו זה עומד לקרות בתחילת הסכמי אוסלו, אבל מה שקרה הוא שהסרבנות הערבית יחד עם טרור האינתיפאדה שגבה מאיתנו חיים של קרוב לאלפיים איש, העלימו את התקווה הזו שנגוזה תחת ממשלות אוסלו". 
"היום אנחנו הולכים לשם בלי שידם של הפלסטינים בזה. הקשר הרבה יותר חזק, כי הוא לא תלוי בגחמות שלהם. המדינות הערביות מחפשות את הקשר עם החזק. טיפוח העוצמות נותן לנו את הכוח הדיפלומטי", אמר נתניהו. 

"יותר סביר שזה יעבוד הפוך", סיכם נתניהו את דבריו. "הקשרים עם העולם הערבי יביאו את הנורמליזציה ויצרו את התנאים להתפתחות הקשרים עם הפלסטינים".

כזכור, בשנים האחרונות מתגברים הדיווחים על קשרים בין ישראל למדינות ערביות ומוסלמיות, שהולכים ומקבלים תוקף רשמי עם ביקורים של אישים ממדינות אלו בישראל, כמו גם ביקורים של דיפלומטים ישראלים במדינות אלו. 

רק בשבוע שעבר חשף נתניהו בכנס שגרירים ישראלים שנערך במשרד החוץ בירושלים כי מטוסי אל על יוכלו לטוס בקרוב מעל עומאן. לדברי נתניהו, סולטאן עומאן, קאבוס בן סעיד, אישר לאל על לטוס מעל ארצו בדרכה למזרח הרחוק. לדברי ראש הממשלה, "כרגע אנו יכולים לטוס מעל מצרים, צ'אד, וככל הנראה מעל סודן. אנחנו פורצים לעולם, זאת מהפכה חסרת תקדים".

לפני כשבועיים וחצי פורסם כי בפגישה שנערכה בין נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן, קיבלו השניים החלטה לפתוח במסע אינטנסיבי במדינות ערב, על מנת לעודד אותן לפתוח ביחסים כלכליים עם ישראל, או להגיע למצב של נייטרליות, בכל מה שקשור ל"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמורה להתפרסם באופן רשמי בתחילת השנה הבאה.