ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד למצוד אחר המחבלים מגבעת אסף אשר רצחו ביום חמישי את סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן, פצעו חייל נוסף באורח אנוש וצעירה נוספת באורח קשה, ואמר כי "נתפוס אותם ונדאג להרוס את בתיהם".
 "אנחנו עושים הכל כדי להחריב להם את הבתים, אני בודק את הנוהל", הסביר נתניהו בפתח דבריו, והוסיף: "נראה אם אפשר לעשות משהו עם המגבלות המשפטיות. כמובן נתפוס אותם. המחבל חוסל, ונתפוס גם את האחרים. זה מאבק אחד, שאנחנו מתמודדים בו. אנחנו מול אסלאם קיצוני, ושומרים על עצמנו כאי מופלא של שקט, שלא תמיד שלם. המשפחות האלה משלמות את המחיר. אתה רואה את הילדים ורוצה לתת להם את הכוח".
מלבד זאת, הוא התייחס ל"פריחה", לדבריו, ביחסי החוץ של ישראל. "מה שפורח כרגע זה יחסי החוץ של ישראל. מדובר בשיא של כל הזמנים. מנהיגי יוון וקפריסין יגיעו לכאן לפסגה, שתתקיים הפעם בבאר שבע, במרכז הסייבר. הם יבואו לדון על הגנת הסייבר ועל הנחת צינור נפט מישראל דרך קפריסין, יוון ואירופה, מה שיהפוך אותנו למעצמת אנרגיה. זה אמור להיות הצינור הגדול ביותר בעולם".

כמו כן, סיפר ראש הממשלה כי הוא "הולך לבקר בברזיל. אבקר את נשיא ברזיל הנבחר שאמר שהוא הולך לעשות מהפך ביחסי ברזיל עם ישראל. זו מדינה עם כמעט רבע מליארד בני אדם. זו מעצמה. נדבר גם על עניין ירושלים".

לשכת נתניהו מסרה כי בחלקה הסגור של ישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה, כי "גירוש מחבלים זה כלי יעיל. לדעתי תועלתו עולה על נזקו. המשפטנים אומרים שזה נוגד את ההלכה המשפטית כפי שהיא מוגדרת, והדבר הזה בוודאות יאותגר משפטית בהמשך, אבל אין לי שום ספק באפקטיביות של הכלי הזה.
יובל מור יוסף, יוסף כהן ז"ל. צילום: דובר צה"ל
יובל מור יוסף, יוסף כהן ז"ל. צילום: דובר צה"ל

קודם לכן ביקר ראש הממשלה בתעשייה האווירית. יושב הראש הראל לוקר, המנכ״ל נמרוד שפר ובכירים נוספים הציגו בפני ראש הממשלה כיוונים להתעצמותה של התעשייה והאופן בו כיוונים אלה יוכלו להועיל לביטחון הלאומי של מדינת ישראל.



במהלך הביקור סייר נתניהו בתערוכה במקום והוצגו בפניו אמצעים ויכולות טכנולוגיות בפיתוח התעשייה האווירית. לאחר מכן נשא ראש הממשלה דברים בפני הנוכחים ואמר כי "מפתחים כאן טילים התקפיים שיכולים להגיע לכל מקום במרחב ולכל מטרה. זהו הכוח ההתקפי של מדינת ישראל שהוא חשוב לנו בכל הזירות. מפתחים כאן מערכות נשק עם יכולות מיוחדות שאין לאף מדינה אחרת".



עוד אמר נתניהו, כי ״יש פה צבא של מוחות ואנשים מאד מוכשרים שמפתחים את קצה השפיץ של ההגנה של מדינת ישראל, החל מלווין מיקרו לוויני שנורה לחלל וכלה בטילים שרק את חלקם אתם רואים כאן מאחוריי. החלל הוא תחום ענק שמדינת ישראל נכנסת אליו".



לוקר, יו״ר התעשייה האווירית, פנה לראש הממשלה ואמר: "שמעת וראית פה מקצת מהיכולות שלנו, זה מימוש של ה'ג׳יניוס' היהודי במלוא עוצמתו. התעשייה האווירית יודעת להגיע לטובת עם ישראל לכל מקום שרק תחליט ולכל מקום שאנחנו נרצה. השמיים הם לא הגבול".



כאשר נשאל על עסקת המטוסים עם קרואטיה, אמר נתניהו כי "זה מתנהל בין המדינות. עסקתי בזה אישית, מוקדם מדי לומר כרגע דברים ברורים בעניין הזה. אנחנו פועלים".



לאחר מכן סיפר נתניהו כי נפגש היום עם משפחתו של זיו חג'בי שנרצח בפיגוע בברקן על ידי המחבל אשרף נעאלוה, שחוסל לפני ארבעה ימים במהלך ניסיון למעצרו בשכם. 



״היום נפגשתי עם משפחת חג׳בי ז"ל אחרי שהבטחתי בזמן השבעה לאלמנתו נטלי שניפגש. היא הביאה את שני ילדיה, אחד מהם גיא בן השבע אלוף בשחמט. הבטחתי לו שאשחק איתו, אז הוא בא אליי למשרד עם המשפחה ואחרי סיור הם הוציאו את הלוח והתחלתי לשחק נגד הילד המוכשר הזה. אחרי ארבעים דקות היינו בתיקו, לא סיימנו כי הייתי חייב להגיע הנה. צילמנו את הלוח וקבענו שנמשיך. אני נפגש עם כל משפחה ואפגש גם עם המשפחה של קים לבנגרונד-יחזקאל ז"ל".