כניסתו לפוליטיקה של הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף במיל' בני גנץ, צפויה על פי כל התחזיות לטלטל את המערכת הפוליטית ולהפוך את תמונת המנדטים בבחירות הקרובות. על רקע הביקורת עליו, לפיה עמדותיו המדיניות והפוליטיות אינן ידועות, פורסמו הערב (שני) בחדשות עשר דברים שאמר גנץ בכנס של הקהילה היהודית במקסיקו באפריל האחרון. 
 
"האתגר שמשפיע באופן מתמשך על כל שאר האתגרים האחרים של ישראל הוא הרשות הפלסטינית", אמר גנץ. "האינטרס הראשון שלנו הוא למצוא פתרון. אלו לא רק שאלות פוליטיות של שמאל או ימין".
כדי להסביר את עמדתו סיפר על דברים ששמע ממנהיג ערבי, ככל הנראה המלך עבדאללה. לדבריו, "במהלך שירותי הצבאי פגשתי מנהיג ערבי באחת ממדינות המזרח התיכון. הוא אמר לי - גנרל גנץ, יש 14 מיליון איש בין ירדן לאוקיינוס. כמה מיליונים הם יהודים, כמה מיליונים הם פלסטינים, ואף אחד לא הולך לשום מקום. עלינו למצוא דרכים לחיות ביחד. אני מסכים איתו בכל מילה".

בהמשך לכך, אמר פנה גנץ לנוכחים בכנס ואמר כי "אני מאמין שבשבילנו, כישראלים, חשוב למצוא פתרון, בלי להתפשר על צרכי הביטחון שלנו ועל בטיחות אנשינו". 

כזכור, סקר של חברת החדשות שתוצאותיו הוצגו אמש מראה כי חיבור פוליטי בין יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לבין גנץ, מהווה איום על הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אם גנץ ירוץ בראשות רשימה משלו, היא תהפוך למפלגה השנייה בגודלה, בעיקר על חשבון יש עתיד והמחנה הציוני. 
 
אם הבחירות היו מתקיימות היום, ובין המפלגות הייתה מתמודדת מפלגה חדשה בראשות בני גנץ, הליכוד היה מקבל 28 מנדטים - עלייה של 3 מנדטים מהסקר הקודם, ורשימתו של גנץ הייתה מקבלת 13 מנדטים על חשבון לפיד וגבאי. יש עתיד הייתה מקבלת 13 מנדטים, והרשימה המשותפת הייתה מקבלת 12 מנדטים - כמעט ללא שינוי מהסקר הקודם.
 
המחנה הציוני עם 10 מנדטים במקום החמישי, הבית היהודי יורדת בשני מנדטים ל-9, ויהדות התורה הייתה מקבלת 7 מנדטים. ישראל ביתנו הייתה מקבלת 6 מנדטים עם התפוגגות האפקט של התפטרות השר לשעבר אביגדור ליברמן, וכולנו יורדת בשלושה מנדטים מהסקר הקודם ל-5, בעקבות עליית המחירים בשבוע האחרון. ש"ס הייתה מקבלת 5 מנדטים, אורלי לוי-אבוקסיס יציבה עם 5 מנדטים, ומרצ עם 4 מנדטים על גבול אחוז החסימה.
 
אם הבחירות היו מתקיימות היום, ובני גנץ יצטרף למפלגת "יש עתיד", הליכוד היה עולה במנדט ל-29 מנדטים, מפלגתם של לפיד וגנץ הייתה מקבלת 26 מנדטים, והמחנה הציוני הייתה מקבלת 10 מנדטים. גנץ נמצא במגמת עלייה בסקרים בחודשים האחרונים: 13 מנדטים בחודש יוני, 12 באוקטובר 15 בנובמבר ו-16 כעת.