נגמר בהתנצלות: פרשת הרמיזות של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) על הדרך בה התקדמה הקריירה הצבאית של השרה מירי רגב הסתיימה בהתנצלות מצדו ובהערה של ועדת האתיקה של הכנסת. כזכור, במהלך דיון סוער במליאת הכנסת אמר ח"כ שטרן לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, בעברה דוברת צה"ל, כי "אני לא רוצה לדבר פה איך התקדמת. לא כדאי, לא כדאי – איך התקדמת... את יודעת שאני יודע".

הדברים חוללו סערה. רגב הגישה נגד שטרן תלונה לוועדת האתיקה וטענה כי מדובר ב"דברי בלע בעלי נימה סקסיסטית" שאין להם מקום בשיח הפרלמנטרי.
תלונה דומה הגישה גם ח"כ ענת ברקו (הליכוד), שטענה כי הדברים שאמר ח"כ שטרן במליאה מהווים "רמז כעור" וזריקת רפש בצורה פוגענית. טענות דומות פורטו בתלונה שהגיש גם חבר סיעתה, ח"כ אורן חזן.
 

מנגד הגיש ח"כ שטרן קובלנה נגד השרה רגב בעקבות התבטאויותיה באותו דיון כאשר בין היתר אמרה "אחרי כל אמירה שלך היינו צריכים לנקות אחריך את הצחר", ורמזה כי קידומו של שטרן במערכת הפוליטית נעשה בעקבות הדלפותיו בהיותו ראש אכ"א ליו"ר סיעתו יאיר לפיד.
 
לאחר שבחנה את דברי הצדדים, קבעה הוועדה כי "רמיזותיו של ח"כ שטרן ביחס לקידומה של השרה רגב בצה"ל לא היו במקומן. רמיזות מסוג זה, אשר רבים פירשו אותן בהקשר המיני, גם אם חבר הכנסת לא התכוון לכך, אינן לגיטימיות בשיח הפרלמנטרי ואין להשלים עמן. הן לא רק פוגעות בחבר הכנסת במישור הציבורי, אלא פוגעות בו גם במישור האישי והמשפחתי ועל כן יש לגנותן מכן וכל".
 
הוועדה גם ציינה כי בנוסף לדברים שנאמרו ע"י ח"כ שטרן במליאה, נאמרו על ידו באמצעי התקשורת דברים נוספים שאף בהם היה כדי לחזק את התחושה בקרב השומעים כי דבריו מכוונים להקשר המיני, וזאת על אף שהכחיש זאת וטען כי לא הייתה לו כל כוונה שכזאת.
 
עם זאת, לאחר מספר ימים, התראיין ח"כ שטרן והבהיר מפורשות כי דבריו לא הובנו כהלכה וכי אין לו כל טענה בהקשר המיני בעניין קידומה של השרה רגב בצה"ל. כמו כן, ביקש ח"כ שטרן להתנצל בפני נשים שנפגעו מדבריו.
 
הוועדה דרשה ממנו להתנצל גם בפני השרה רגב על הדברים. ח"כ שטרן נענה לדרישה והעביר לוועדה את נוסח ההתנצלות הבא: "בדיון במליאת הכנסת שהתקיים ביום 5.11.2008 התבטאתי כלפי שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, באופן שהתפרש לצערי אצל רבים בהקשר המיני. אני רוצה להבהיר כי לא זו הייתה כוונתי ולהביע צער על כך שדבריי הובנו באופן הזה בפני כל מי שנפגעה מכך. אם גם השרה רגב הבינה זאת בהקשר המיני, אני מביע צער גם בפניה".

בעקבות זאת, הודיעה ועדת האתיקה כי "לאור הבהרותיו והתנצלותו של ח"כ שטרן וכן לאור הדברים המתגרים של השרה רגב שקדמו לדבריו של ח"כ שטרן, יש להסתפק בכך". הוועדה ביקשה להזהיר את חברי הכנסת כי רמיזות מסוג זה הן בגדר עבירה על כללי האתיקה והדבר עלול להביא להטלת סנקציות חמורות נגדו באם המקרה יחזור על עצמו.