בעקבות הדיון הסוער בכנסת סביב מחאת יוקר המחיה וגל עליית המחירים בגז ובחשמל, חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני וחבר הכנסת רועי פולקמן מכולנו התארחו היום (שלישי) בתכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM והתראיינו בנושא. הצעקות והמריבות בוועדת הכלכלה כללו אמירות חריפות נגד התנהלות הממשלה מצד מפלגת המחנה הציוני, כבל: "הסכם הגז הוא כמעט מושחת - לא חוזר בי". מנגד, חבר הכנסת פולקמן הגן על החלטותיו של שר האוצר כחלון: "גם מחירי הגז עוד ירדו בישראל".



פולקמן מתח ביקורת על התנהלותה של מפלגתו של כבל בוועדה: "גבאי ניסה לעשות מסיבת עיתונאים עם הכדור היחיד שיש לו בקנה. מעולם לא ראיתי אותו בדיונים שעשינו בנושא ליוקר המחיה. הוא הגיע ל-45 דקות לדיון שהיה דומה לאירוע פעילים ממפלגת העבודה ותקף את מתווה הגז. יוקר המחייה של מדינת ישראל קשור למונופול בתקשורת שהיה פעם ומי שנלחם בו היה כחלון, מי שניהל מונופול בעבר היה דווקא אבי גבאי כשהיה מנכ"ל בזק".





כבל הסביר: "אינני חוזר בי מהדברים שאמרתי, הסכם הגז הוא הרעה החולה ביותר. תבענו למצוא את הדרך להפר את ההסכם עם המונופול. אנחנו יודעים היום לומר שהמחיר בו חברת החשמל תקנה את הגז הוא מופקע. לא סתם התמקדתי בדיון בנושא הגז, זה מה שייצר את הדרמה בעליות המחירים. כל הגופים מתחבאים מאחורי העלייה במחירי החשמל. ייאמר לזכותו של כחלון שהוא לא מתחמק מהבעיה ומנסה לשנות אותה ולהסתכל למציאות בעיניים".



פולקמן הסביר את עמדת מפלגתו על התייקרות מחירי החשמל: "כמובן שאיננו שבעי רצון מההתייקרות, ושר האוצר בוחן אפשרויות פעולה אך מי שמחליט על המחירים היא רשות החשמל בהתאם למחירי הדולר, הדלק ועוד. מחיר החשמל הוא חשוב אך במקביל היו הוזלות בדלק, בתחבורה הציבורית, בסל המזון, בקייטנות המסובסדות, עלייה משמעותית בשכר הריאלי ובשכר המינימום. גם באירוע הזה עוד טרם נאמרה המילה האחרונה. גם מחירי הגז עוד ירדו בישראל".



על שאלתה של דוידוב "האם הכל יתייקר לנו ב-1.1.2019?" ענה חבר הכנסת מכולנו כי "אני מקווה שלא. אני מקווה ששר האוצר משה כחלון ימצא את הדרך לשנות את המצב. ראש הממשלה חי על הדבש ועל העוקץ. כשיש דבש הוא לוקח קרדיט לעצמו וכשיש עוקץ הוא מתנער מאחריות. זו חוצפה שלא שמענו ממנו שום דבר בנושא עד כה. העלייה במחירי החשמל אכן נראית לנו מוגזמת. אני יודע לומר שתוך שנה וחצי הסכם הגז נפתח והצפי הוא הוזלה בחשמל של כ-20 אחוזים. החיסכון למשקי הבית יהיה הרבה יותר גדול".