האם חבר הכנסת אורן חזן, שהגיע לא אחת לדיוני ועדת האתיקה לאחר התבטאויות או התנהגויות בעייתיות, איים בהתאבדות בעקבות פסיקת הוועדה? אם תשאלו את חברת ועדת האתיקה, חברת הכנסת רחל עזריה, התשובה היא כן. הח"כית מכולנו התראיינה היום בתכניתה של אילה חסון ב-103FM והודתה: "אורן חזן אמר דברים מאוד קשים וטען כל מיני איומים כלפי עצמו, הוא איים שישים קץ לחייו ויאשים בכך את חברי הוועדה".



עזריה סיפרה על הדיון על חזן בוועדת האתיקה של הכנסת: "באופן כללי, ועדת האתיקה משתדלת שלא להעניש חברי כנסת. כשיש מקרים שחוזרים על עצמם כמו פגיעה בסדרנים של הכנסת זה דבר שקשה לעבור עליו לסדר היום. קיימנו דיון בנושא וניאלץ להעניש את חבר הכנסת חזן פעם נוספת. כשפנינו לח"כ חזן לומר לו שהוא מושעה בשנית, הוא כעס מאוד ודרש לבוא לדבר בפני הוועדה למרות שעד אז הוא סירב להגיע לדיונים בוועדה".





באותו שלב הצטרף לשיחה חבר הכנסת אורן חזן והתגונן: "יש גבול לשקרים ולחוצפה של הגברת שמדברת כאן. איישר קו, ועדת האתיקה אמורה להיות סגורה ולא אמורה לחשוף את הדברים לתקשורת. דמיינו לכם ששופט ידבר לפני, באמצע ואחרי משפט שהוא מנהל. מעולם לא ישבתי עם חברי ועדת האתיקה ואמרתי להם שאתאבד. היא שקרנית מארץ השקרנים".



עוד אמר חזן כי "בשבוע שעבר התקיימה שיחה טלפונית בזמן שהייתי מאושפז בבית החולים עם היועץ המשפטי של הכנסת, שהודיע לי שהוועדה החליטה להשעות אותי פעם נוספת. ניסיתי להבין איך קרה דבר כזה כי על פי התקנון הוועדה מחויבת לשמוע את תגובתו של חבר הכנסת. תהיתי אם הוועדה מנסה לחסל אותי או להרוג אותי כי אם זה מה שהם רוצים לעשות זה מה שיקרה".



אז לא איימת שתשים קץ לחייך?


"נו, באמת, זה נשמע לך הגיוני? זה שקר מארץ השקרים. יש לי אישה, ילדה, ראיונות מקסימים ברדיו ועם שצריך שאשמיע את צעקתו בכנסת. חברת ועדת האתיקה מפיצה שקרים, ואחרי זה דנים בענייני. חלאס".



יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין מסר בתגובה: "ועדת האתיקה היא גוף עצמאי וליו"ר הכנסת אין מעורבות בה".