יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יצא הבוקר (רביעי) במתקפה חסרת תקדים, בוועידת "גלובס", נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך ראיון שנערך עמו בוועידה, נשאל לפיד מדוע לא הסתדר עם נתניהו בעת שכיהן כשר האוצר בממשלתו. בתגובה אמר לפיד: "אני מסתדר עם כל בני האדם, בתנאי שהם בני אדם. הוא לא בן אדם". 



"לנתניהו יש המון זמן לדבר למרות כל התיקים שהוא מחזיק בהם", אמר לפיד בפתח דבריו. "בחלק הפוליטי של הנאום שלו, בסוף, הוא אמר שיש לחץ בריוני על שומרי הסף. אכן יש לחץ בריוני - הוא זה שמפעיל לחץ כזה על שומרי הסף. יושב ראש ממשלת ישראל וכותב פוסטים נגד המשטרה. לא הייתה מעולם מתקפה כזו". 

כשנשאל האם יישב עמו בממשלה בראשותו, אמר: "אני לא אשב בשום מקום שבו יש לראש ממשלה כתב אישום. הוא היה פה עכשיו שעה וחצי, תשאלו אותו פעם אם הוא יישב בממשלה שלי ואז אני אענה לכם אם אני אשב בממשלה שלו". מלבד זאת, הוסיף: "כחלון הוא לא איום פוליטי על ראש הממשלה".

"זו ממשלה שלא באמת עובדת", המשיך יו"ר יש עתיד. "הם לא באים לעבודה בבוקר. שמעתי שרה"מ אמר שהכלכלה פורחת. פורחת למי? יש פה אנשים שממשיכים לנתק להם את החשמל, והוא ממשיך להיות מנותק". 

"שמעתי חלקים מהנאום של נתניהו בעבר", הוסיף לפיד. "ראיתי שהוא עקץ אותי על מחירי החשמל. מחירי החשמל ב-2013, כשאני נכנסתי לתפקיד, היו בשיא כל הזמנים. לאורך כל התקופה שלי כשר האומר הם יורדים ומגיעים בינואר 2015 לירידה של 11%. הפעם היחידה שהוא ניהל את הכלכלה זה בין 2009 ל-2012 ואני  יודע מה מה הוא עשה. קיבלתי בור תקציבי של 40 מיליון שקל. כחלון היה מספיק הגון כדי לומר למצלמות שאת הרפורמות הוא עושה בכסף שלפיד השאיר. כשנתניהו ניהל את הכלכלה הייתה התרופפות מוחלטת".