נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קיבל "החלטה כבדה ביותר" להוציא את הכוחות האמריקניים מסוריה, כך אמרה הבוקר (שישי) שרת ההגנה והכוחות המזוינים של צרפת, פלורנס פרלי.  לדבריה, "אנו לא חולקים את אותם הניתוחים, לפיהם דאעש הושמד לחלוטין. אנחנו חושבים שיש להשלים את העבודה בסוריה". 
 
בנוסף, היא תיארה את מזכיר ההגנה האמריקאי המתפטר, ג'יימס מאטיס, כ"חייל דגול" ו"שותף לכל מאורע". בעקבות החלטתו של טראמפ לסגת מסוריה החליט הלילה, כאמור, מאטיס, על התפטרותו מהתפקיד, וזאת בשל חילוקי דעות בין השניים. על פי בכירים בממשל האמריקאי, ההתפטרות אירעה במהלך פגישה בין השניים, וטראמפ לא אילץ את מאטיס להתפטר. הפרישה אירעה לאחר הודעת הנשיא כי בכוונתו להסיג את הכוחות האמריקאיים המוצבים בסוריה.
 
במכתב הפרישה שהגיש מאטיס לנשיא, ופורסם על ידי הפנטגון, הוא כתב לטראמפ כי "מכיוון שיש לך זכות למזכיר הגנה שדעותיו תואמות יותר לדעותיך בנושאים אלו ואחרים, אני מאמין שהדבר הנכון בשבילי יהיה לעזוב את התפקיד". טראמפ הגיב להודעתו של מאטיס בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "הגנרל ג'ים מאטיס יפרוש, לאחר קריירה מפוארת, בסוף חדש פברואר, לאחר ששירת את הממשל שלי כמזכיר המדינה בשנתיים האחרונות".
 
אזור מתקפה של כוחות הקואליציה נגד דאעש בסוריה. צילום: רויטרס
אזור מתקפה של כוחות הקואליציה נגד דאעש בסוריה. צילום: רויטרס

בתוך כך, ממשל טראמפ הורה לצבא להתחיל בפינוי כ-7,000 חיילים מאפגניסטן במהלך החודשים הקרובים, כך לפי שני גורמי ביטחון אמריקאים שצוטטו ב"ניו יורק טיימס". טראמפ קיבל את ההחלטה על פינוי כמחצית מהכוחות האמריקאים על אדמת אפגניסטן במקביל להחלטתו להוציא את כוחות צבא ארה"ב מסוריה, הסביר אחד הפקידים. 
 
אתמול התייחס נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, להחלטה, כשאמר כי הוא "מסכים עם טראמפ לגבי הטענה שארגון דאעש הובס בסוריה", אך הוסיף כי "ישנה סכנה שדאעש יוקם מחדש". 
 
על ההכרזה של טראמפ בדבר הסגת הכוחות אמר פוטין כי הוא אינו יודע מה משמעות המהלך וטען כי "ארה"ב אמרה מספר פעמים בעבר שהיא עוזבת את אפגניסטן, אבל היא עדיין שם. עדיין לא רואה את הנסיגה האמריקאית מסוריה בשטח, הנוכחות של ארה"ב במדינה היא לא לגיטימית".