פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, דיבר באירוע שבתרבות שנערך היום (שבת) במבשרת ציון בהנחיית ורד שלום ירושלמי, והתייחס לחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף לרצח תאיר ראדה, שמשפטו של רומן זדורוב התנהל בזמן כהונתו. במהלך הראיון אמר בכיר הפרקליטות כי נתניהו היה צריך להודיע על נבצרות מהתפקיד, וכי הסבירות שלא יוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום היא כמעט אפסית.



לדור תקף בחריפות את התנהלות ראש הממשלה בענייני החקירות והתיקים המתנהלים נגדו. לדור טען כי ראש הממשלה צריך לצאת לנבצרות. "אני מבין את ח"כ דודו אמסלם ואת הצעת החוק הצרפתי, שבא למנוע חקירות והגשת כתב אישום נגד ראש ממשלה בשעת כהונתו. ראש ממשלה לא יכול לעסוק בכמה חזיתות", אמר לדור. עוד אמר הפרקליט כי "לא יעלה על הדעת שראש הממשלה ירקוד על שתי החתונות. מצד אחד יפעל לשרת את האינטרס הציבורי ומצד שני יעסוק בניהול ענייניו האישיים. השיקולים האישיים שלו משפיעים על השיקולים הביטחוניים והמדיניים, כיוון שכל ההחלטות שלו מושפעות מהאינטרס שלו להיחלץ בשלום מהחקירות".



לדברי לדור, בתיק 2000, כמו בתיק 4000, מדובר בוצעו עבירות שוחד. "מה יותר שווה לראש הממשלה?", שאל לדור, "האם שווה לו מיליון דולר שאותם הוא יכול לגייס מתורמים בקלות רבה או אם העיתון הנפוץ במדינה יתהפך עבור ראש הממשלה?". לדברי לדור לא חשוב כלל אם מקבל השוחד התכוון לתת תמורה. די בכך שמי שנתן לו את טובת ההנאה ציפה לתמורה. "אם ניסיתי לירות במישהו ולא הצלחתי לפגוע בו, עדיין יאשימו אותי בניסיון רצח גם אם לא הצלחתי לממש את כוונתי", הדגים לדור.



"המערכת תסכים למשפט חוזר". רומן זדורוב בבית המשפט, צילום: גיל יוחנן, פול
"המערכת תסכים למשפט חוזר". רומן זדורוב בבית המשפט, צילום: גיל יוחנן, פול



א"ק סיפרה סיפור שמתאים כמו כפפה לזירת הרצח



בעניין תיק המתנות, אמר לדור כי משפחת נתניהו עושה ספין כאילו מדובר במתת תמים. "לא מדובר בחברות נקייה בין ארנון מילצ'ן למשפחה. זו מערכת יחסים של אינטרסים שמסופקים באופן שוטף ובאינפוזיה". על תיק הצוללות, אמר פרקליט המדינה לשעבר כי הוא תמה מאד על כך שנתניהו לא נחקר, וההודעה המוקדמת על כך גרמה נזק רב לתיק. לדור אינו מקבל, לדבריו, את הטיעון שנתניהו לא הוכרז כנחקר או כחשוד מסיבות ביטחונות והקשרים עם גרמניה .



לדור התייחס גם לפרשת רצח תאיר ראדה, שבה עסק גם כאשר כיהן בתפקיד פרקליט המדינה. לדור טען כי בהעדר עדי ראייה כל החומר הוא נסיבתי, ואם יש מספיק ראיות נגד הרוצח רומן זדורוב, "הרי שיש ראיות לא פחותות נגד א"ק, דמות רוצחת נוספת בפרשה". לדבריו, "א"ק סיפרה סיפור שמתאים כמו כפפה לזירת הרצח, ולכן יש ראיות גם נגדה". לדור העריך כי "המערכת תסכים לקיים משפט חוזר אם הדילמה הזו תמשיך ללוות אותנו".



מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של לדור: "האמירות החד צדדיות של משה לדור מצטרפות למסע ההדלפות והלחצים על היועמ״ש כדי שיגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מקרה, כחלק ממשחק מכור".