ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התייחס הבוקר (ראשון) לדיווחים על המלצת הפרקליטות להעמיד לדין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגין שוחד, וקרא לאיחוד בגוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות הבאות. בראיון בכאן ב' אמר ברק כי "נתניהו היה צריך להתפטר מזמן", והוסיף: "הוא מצפה שהיועמ"ש יחלץ אותו". 



"לפי דעתי, הוא היה צריך להתפטר מזמן, להעביר את התפקיד", קבע רה"מ לשעבר, שהסביר: "זאת גם דעתו, לא רק דעתי. הוא הביע אותה בפומבי לגבי אולמרט. ראש הממשלה איננו מסוגל להתרכז בשום דבר, לא זוכר אם אשתו הייתה בניקרגואה או בגואטמלה. הוא עומד לצאת לחילופי שנה בטקס הכתרה בברזיל. הייתי מקבל הזמנות כאלה ושולח את אחרון אנשי הממשלה. הוא בורח, לא ממוקד ומצפה שהיועמ"ש והפרקליט איכשהו יחלצו אותו".

"ביטן גם כן חשוד בעבירות", הוסיף מי שכיהן כשר הביטחון בממשלה נתניהו. "אמסלם מאיים עלינו בזה שמיליונים לא יוכלו לקבל את זה. זה לא יקרה במדינת ישראל, זאת בדיחה של השפל של הקואליציה. אם ראשה מדבר ככה במדינה דמוקרטית - אז זאת בעיה. אנשי ליכוד אמיתיים לא יקבלו את העובדה שהוא קיבל שוחד וימשיך לייצג אותם. הוא ז'בוטינסקי? בגין? הוא ימשיך את דרכם? זה נראה כאילו המדינה תוקפת את גופי החיסון שלה, מחלה אוטואימונית".

לדברי ברק, "אי אפשר לסמוך על נתניהו. תפקידו להוביל את המדינה. הוא לא עושה את תפקידו. הוא צריך לקיים דיון מקיף של מה מטרתה של ישראל - לחזק את אבו מאזן ולהחליש את חמאס, או להפך. הוא גם מעביר להם כסף, גם את התכתיבים שלהם. חמאס מחזיק את ראש הממשלה של ישראל כמו בובה על חוט. זה מצב גרוע. הממשלה פועלת נגד העם בישראל, והוא לא מבצע את תפקידו. הוא נכשל בביצוע תפקידו. הוא לא מגבש נורמות מוסריות. אנחנו רואים את הכישלון שלו. פוטין הוא לא חבר שלו, וטראמפ לא עוזר לו באמת". 
 
כשנשאל על המחקר שביצע עבור "קרן וקסנר", השיב רה"מ לשעבר: "כשאת תביאי לי את עורך הדין שיספר לך את הדברים האחרונים שהלקוח שלו סיפר לו, או את רואה החשבון שיספר את המאזן שהוא עשה לחברה מסוימת, או את דברי מודדת השמלות שתספר על המידה של הגברת האחרונה שיצאה ממנה.. למה אף אחד לא מספר? כי איש לא יקבל את שירותיהם יותר, אם הם ימעלו באמון. כל שופרי המחמד של ערוץ 2 ונתניהו. אני רוצה שהם יישנו בשקט. שיעבירו חוק שמחייב את ראשי הממשלה לשעבר ובהווה לספר מה בדיוק הם עשו, איזה שירותים הם עשו. כשראש הממשלה יספר מה הוא קיבל ממימרן, אני אספר גם כן".

בתוך כך, הוא קרא לאיחוד גוש השמאל-מרכז, והדגיש: "אני מתכוון לפעול בכל כוחי כדי שייווצר גוש של מפלגות שיעמדו בראשו, ושלא יחשבו על דרדור מדינת ישראל הזויה, אלא גאווה לאומית בריאה, לחזון של ז'בוטינסקי. הבחירות האלה הן הכי גורליות במדינה מאז רצח רבין, או מאז 73', כי ייקבע אם אנחנו מובלים על ידי חבורת מושחתים וחנפנים, כמו אוחנה, אמסלם ורגב, שלא מתאימים למדינת ישראל ומבזים אותנו. צריך להחזיר את החזון של מדינה יהודית וציונית, לא רואה בוגדים מבפנים, אלא אחים, ונאבקת על האזרחים. המדינה מפקירה את האזרחים. צריך לראות מה קורה עם יוקר המחייה".
 
נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

"ברגע שההבנה תבשיל", הוסיף, "תחלחל ההכרה שהמאבק על מי המפלגה הכי גדולה היא חסרת ערך. נשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על מי שיביא 61 מנדטים. יש חצי תריסר שמות של אנשים שיכולים להנהיג את הגוש הזה, גם בלי להזכיר את שמי, ולהזכירכם, אני הבסתי את ביבי ועשיתי תפקידים. כל אחד מהאנשים האלה יכול, גבאי, בוגי, לבני. הם צריכים לשבת ביחד ולהחליט. הדבר היחיד הוא כמה יהיה להם ביחד, ולכונן מערך מפלגות. אין טעם לעסוק בזה מראש. העיסוק בזה מראש יבטיח שזה לא יקרה".

בהתייחס למתיחות בצפון, הוסיף: "ישראל היא המדינה הכי חזקה באזור, ולא חמאס ולא חזבאללה מאיימים איום קיומי עלינו, אבל הם יכולים להטריד אותנו, ואצלנו חשוב שגרת החיים. נתניהו נכנע לחמאס תחת אש. ישראל מבינה רק שפת הכוח. במקום לנהוג כמו הקבינט. החמאס הוא אויב שאין מה לעשות איתו, הוא צריך להיות היעד למיטוט. השרים הילדותיים של נתניהו שמתקוטטים לגבי מה צריך לעשות, והופכים את הקבינט למי שמתעסק במיקרו טקטיקה במקום באסטרטגיה. גם בנט, אבל הוא לא היחידי. יש שם גן ילדים קבוע שמבייש את מדינת ישראל. אנחנו צריכים לדאוג מאוד וכולנו צריכים להיות מודאגים. כאשר ממשלה פועלת במקום הדם הרותח. זאת לא אסטרטגיה. שרי הממשלה וחברי הקבינט מופיעים בהפגנות נגד הממשלה. מעבירים חוק שהוא לא יעיל, ושיוביל אותנו להאג, הממשלה מבולבלת, לא מבינה שהיישובים סביב ירושלים תמיד יהיו חלק מהמדינה בגלל המצב הביטחוני, אבל ההתנחלויות המבודדות הם עול ביטחוני, ומנצלים אירועי טרור, כדי לספק סיטואציה שאם ניתן עוד מכה הם יהיו כמו כבשים שותקות". 
 

על החלטת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להסיג את כוחות צבאו מסוריה, אמר: "זה דבר מאוד מטריד לכשעצמו. זה לא מקרה שמאטיס, שהוא האיש שהבטיח שבכל מצב הם יהיו, התפטר. מצב יציבות העולם הוא בשיווי משקל לא יציב. ישראל בעצמה נאבקת על הדברים שלה, לנו יש את היכולות שלנו, לא נשענו ביום-יום על 2,000 חיילים אמריקאים".



עם זאת, ציין כי "מי שחשב שזה לא משמעותי - טועה. מעכשיו רוסיה, איראן ואסד יקבעו. עכשיו ארדואן יקבל את היכולת להיות הפוסק, ועכשיו הם יופקרו על ידי האמריקאים. עצם העובדה שאמריקה יוצאת מהמזרח התיכון, הוא מממש את זה שלא נהיה מגדלור מוסרי של העולם. אמריקה תהיה פחות חזקה, פחות משמעותית. הוא לא יצליח לבלום את עלייתה של סין ככוח בעולם. זה דבר גרוע, בעייתי ומזיק לישראל. אנחנו מתעוררים למצב שארדואן, חמינאי ואסד הם האנשים שקובעים מעכשיו, וישראל פחות".