נערכים ליום העצמאות ה-71. ועדת השרים לטקסטים וסמלים בראשות שרת התרבות מירי רגב תתכנס מחר כדי להכריע מה יהיה הנושא המרכזי לחגיגות יום העצמאות ה-71. מלבד ההחלטה על נושא חגיגות יום העצמאות יצביעו חברי הוועדה גם על החלטה לקיים אירועים ברחבי הארץ לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט שהתרחשו בשנת 1929 ובכן נרצחו 133 יהודים על ידי ערבים בפוגרומים שונים שהתרחשו בארץ ישראל.



הנושא המרכזי הוא בדרך כלל הדרך של הממשלה להכיר בתחום מסוים ובאנשים שמסמלים אותו ולהוקיר אותם. כך, בשנה שעברה הנושא המרכזי היה "מורשת של חדשנות", שנה לפני כן עמדו החגיגות בסימן יובל לשחרור ירושלים. בשנים עברו הוקירה המדינה את "הגבורה האזרחית", "ישראלים פורצי הדרך" ונשים.

כזכור, אירועי ה-70 גררו ביקורת נגד השרה רגב על המיצג המרכזי בהר הרצל בטקס המשואות ובעיקר ההחפצה של זיכרון השואה כאשר ביקשה רגב שיוספו קולות של כלבים ורכבת בסצנה בה בורחים היהודים מאימת הנאצים שלאחריו צוטטה רגב האומרת "הצלחנו לפצח את השואה".



כמובן שזכורה גם סאגת נאום ראש הממשלה נתניהו שהובילה לקרע בין רגב ונתניהו ליו"ר הכנסת אדלשטיין כשהשיא הגיעה בערב יום העצמאות בו סירב אדלשטיין כי אנשי משמר הכנסת ילוו את נתניהו להרחבה ובמקומו הובאו חיילי צה''ל. לאחר האירועים נאמר כי נאום ראש הממשלה יגיע פעם בעשור אך עולה השאלה האם בעקבות מערכת הבחירות הקרבה תבקש השרה רגב לאפשר שוב לנתניהו לנאום על הבמה המרכזית והנצפית ביותר בשנה.