מפלגת מרצ ערכה הערב (ראשון) בתל אביב את כנס הבחירות הראשון שלה לקראת הבחירות לכנסת ה-21. קדמה לכינוס הצבעה שבה התבקשו חברי ועידת מרצ לאשר שינוי בתקנון שיאפשר לח"כ מוסי רז להתמודד לכהונה נוספת למרות שכיהן בעבר כמזכ"ל המפלגה. בנאומה בפני חברי המפלגה אמרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, כי "הערב, אנחנו יוצאים למסע שיהפוך את מרצ למפלגה גדולה ומשפיעה. מפלגה עם עשרה מנדטים שישנו את סדר היום של מדינת ישראל". 
 
"זה קרב על הבית שלנו. – על ישראל כמו שאנחנו רוצים שהיא תהיה. ואנחנו ננצח. יהיה כאן שלום. יהיו כאן דמוקרטיה אמיתית, שוויון וכלכלה צודקת. זה מה שהציבור הישראלי רוצה. אלו ערכים ששווה להיאבק בשבילם. אני בטוחה בזה", אמרה. "מרצ היא מפלגה של חמישה חברי כנסת עם תפוקה של שלושים. זה באמת הזמן להריע לאילן גילאון, עיסאווי פריג', מיכל רוזין ומוסי רז – שעושים עבודה מדהימה כל יום, עוצרים בגופם את ההשתוללות של הימין והופכים את ישראל למקום טוב יותר. ואם זה מה שקורה עם חמישה, דמיינו מה נעשה עם עשרה", הוסיפה.
 
היא תקפה את ממשלת הימין בראשות נתניהו ואמרה כי "ממשלת ישראל הפכה לממשלת ההתנחלויות. סמוטריץ', מוטי יוגב, שקד ובנט הם בעלי הבית שלה. את הפיגועים הם מנצלים כדי לבנות עוד התנחלויות. אבל צריך לומר את האמת: כדי להשיג ביטחון צריך לפנות את ההתנחלויות, ולא לבנות עוד ועוד".

"פוגרומים בכפרים הפלסטינים"

לדבריה "60 ההתנחלויות החדשות הן האיום האמיתי על ביטחון ישראל ועל חיילי צה"ל. הפוגרומים שהם עושים בכפרים הפלסטינים. האבנים, הירי ועקירות העצים. זו הסכנה לדמותנו המוסרית ולביטחון שלנו! שמונה מנדטים של הבית היהודי מכתיבים לשמונה מיליון את החיים".
 

ח"כ זנדברג תקפה גם את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, וכינתה אותם "חסרי עמוד שדרה". היא קראה בדבריה "לכל חברי הכנסת שנמאס להם לנשוך שפתיים במבוכה, שרוצים להילחם באמת על השלום ועל הדמוקרטיה, להצטרף ולחבור למרצ. זה האיחוד האמיתי שצריך לקרות. איחוד שמאל גדול".