ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט הערב (ראשון), להעביר את הסמכויות של משרד העלייה והקליטה, שהיו בידיו לאחר פרישת ישראל ביתנו והשרה סופה לנדבר, לידי שר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, יריב לוין. השר לוין ישמש בתור התחלה כממלא מקום, דבר המאפשר במשך החודשים הראשונים לא להביא לאישור מליאת הכנסת את המינוי, דבר שראש הממשלה יעדיף להימנע ממנו לאור הקואליציה הצרה של 61 חברי כנסת. מי שללא ספק מאוכזבת מההחלטה היא מועמדת מובילה לקבלת התפקיד, סגנית שרת החוץ ציפי חוטובלי. 



נכון לעכשיו עדיין נמצאים בידיו של ראש הממשלה תיקי הביטחון, החוץ והבריאות. הבחירה בשר לוין עדיין לא עבר בתשאול טלפוני של השרים, ראש הממשלה ממתין לבצע את האישור מחר. נתניהו אמר הבוקר בישיבת שרי הליכוד כי יכריע עד חצות את מי ימנה לתפקיד, ואכן חיכה עד לרגע האחרון כדי להודיע על ההחלטה. על מחליפו בתפקיד שר החוץ צפוי להודיע ראש הממשלה במהלך החודש הבא. 


השר יריב לוין בתגובה: "אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. עידוד העליה וקליטת העולים הן משימות ציוניות ראשונות במעלה, שזוהי זכות לעסוק בהן. אעשה בזמן העומד לרשותי כל שניתן כדי להגביר את תנועת העולים ולשפר את הליכי הקליטה של העולים שכבר נמצאים עמנו בישראל. בד בבד אמשיך לפעול לקידום התיירות כשאנו קובעים בימים אלה שיא היסטורי חדש ומקבלים את התייר הארבעה מיליון״. 

כזכור, לאחר התפטרותו של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן ב-14 בנובמבר, דרש שר החינוך, נפתלי בנט, להעביר לידיו את התיק. בסופו של דבר, החליט ראש הממשלה כי הוא עצמו זה שיכהן בתפקיד.