יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) התייחס הערב (שני) בראיון בגלי צה"ל להחלטה לפיזור הכנסת וציין כי "עד אישור החוק לפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית ביום רביעי, אנחנו צפויים לאשר חוקים נוספים שנמצאים בקנה". הוא ציין: "בשבועות האחרונים עברו הרבה חוקים חברתיים חשובים, ואנחנו מחפשים את ההסכמה כדי למנוע מצב שנצטרך לאסוף קול קול".

אדלשטיין התייחס לאמירתו של ראש הממשלה בתחילת החודש, לפיה אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית קשה וצריך להקריב. "מה שקרה זה הניהול הבלתי אפשרי של קואליציית 61 ביום טוב", הסביר, "אפשר היה לסחוב ככה עוד שבועיים שלושה נוספים". הוא הוסיף: "יש לי חדשות רעות לציבור - התקופה הביטחונית הקשה לא תחלוף גם אחרי הבחירות". לדבריו, בעקבות ההליכה לבחירות, התפספסה הזדמנות היסטורית לאשר את חוק הגיוס. "הכנסת הזו העבירה חוקים חשובים רבים כמו חוק הלאום, לצד חוקים חברתיים החשובים לציבור", אמר. 
עד כמה נושא החקירות יהיה מרכזי במערכת הבחירות?

אני מקווה שלא. אמרתי כבר קודם שאני מקווה שמערכת הבחירות תהיה עניינית ונטולת השמצות אישיות. 
"אני מקיים מפגשים עם פעילי ליכוד בשטח ולא הכל יצא נהדר בפעם שעברה, אז אני מקווה שהמתפקדים יבחרו רשימה שהם יוכלו להתגאות בה", הוסיף בראיון. יושב ראש הכנסת ציין כי "בכל שיטה צריך לבחור אנשים ראויים או פחות ראויים. השיח בנושא הזה ער". אדלשטיין התייחס למצב הביטחוני ואמר כי "אין פתרונות קלים לרצועת עזה, עם זאת אני חושב שמצאנו פתרונות לסוגיות הכבדות והורדנו גם את נושא הבלונים".
הוא ציין כי "הממשלה הנוכחית וזו הקודמת, מצאה מענה לא רע לדברים שחשבנו שהם איום קיומי - כמו רקטות והמנהרות ודיבורים על כוח ימי של חמאס". לדבריו, החזרת ההרתעה והביטחון לתושבי עוטף עזה הוא דבר חשוב, שכן הם חלק בלתי נפרד מהמדינה. "אנחנו שומעים את זעקות השבר של החמאס וזה אומר שכנראה עשינו משהו נכון פה", סיכם, "בכל מקרה, המשימה של ראש הממשלה היא להביא כמה שיותר מנדטים והמשימה שלנו היא לעזור לו".