גורם בכיר בבית הלבן אמר היום (שני) כי ההודעה על ההליכה לבחירות תשפיע על מועד פרסום תוכנית המאה. "הבחירות הקרובות בישראל הן אחד מהשיקולים הרבים במועד פרסום תכנית השלום", כך הסביר הבכיר. לפני כשבועיים דווח כי צוות המשא ומתן של ממשל טראמפ לא מתכוון לחשוף את תוכנית העסקה לפני פברואר הקרוב, וככל הנראה היא תפורסם עד סוף אפריל 2019. על פי ההערכות, לאחר פרסום התוכנית ימונה צוות חדש שיהיה אחראי למאמץ הדיפלומטי הקשור ביישומה.
צוותו של טראמפ זנח את הרעיון שעלה ברמאללה לסיוע בגיבוש העסקה, ודחה את ההצעה לשתף את הצוות הפלסטיני בתהליך גיבושה, כלומר, בשעה שהצדדים ישבו לשולחן המשא ומתן, הפלסטינים לא יהיו חשופים לתוכנית שתגובש על ידי קושנר וגרינבלט בסיוע ישראלי. החלטת טראמפ למדר את הרשות הפלסטינית מסיוע בגיבוש התכנית יוצרת זעם גדול בקרבה, מקורות מוסרים שזו תהיה "גלולה מרה שעל הפלסטינים לבלוע".
בחודש שעבר דווח בחדשות 10 כי השליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט דיבר בכנס סגור על תוכנית השלום של טראמפ ואמר כי "בקרוב נהיה מוכנים לפרסם את תוכנית השלום של הנשיא, ואף צד לא יאהב את כל מה שכתוב בה".

לדברי גרינבלט, "יהיה צורך להתפשר, אבל אנחנו בטוחים שאם שני הצדדים יסכימו להיכנס למו"מ הם יבינו למה הגענו למסקנות שיוצעו בתוכנית. לפני שאתם מגבשים דעה, קראו את התוכנית מהתחלה ועד הסוף. אל תקשיבו לשמועות שאתם שומעים על התוכנית, בעיקר מהצד הפלסטיני".