אהוד ברק בדרך חזרה לפוליטיקה? ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אמר היום (שני) בתוכנית "שש עם עודד בן עמי", כי "אם במחנה המרכז-שמאל יתגבש גוש מפלגות שיעמיד בראשו אדם שיכול גם לנצח בחירות וגם להוביל את המדינה, הוא ינצח בבחירות. חשוב לי שהגוש הזה יקום – כמובן שאני יכול להוביל, הובלתי כבר ניצחון בבחירות על נתניהו, אבל אסור שאהפוך את עצמי לתנאי להקמת הגוש". לדבריו, "ראשי המפלגות צריכים לוותר על האגו ולפחות בנקודת הכניסה לקחת את האפשרות שהם לא יובילו את הגוף הזה". 



ברק אמר עוד כי "יש בהחלט אופציה שאני אצטרף - אבל אני לבד לא מספיק. חייבים להקים חבורה של מפלגות – העבודה, התנועה, המפלגות החדשות של גנץ ויעלון וגופים נוספים – ויחד יושג המהפך במדינת ישראל". יו"ר מפלגת העבודה שלעבר, שכזכור היה שר ביטחון בממשלת נתניהו, הוסיף ואמר כי "בבחירות האחרונות היו 53 מנדטים בלבד בגוש הזה, ולכן צריך להעביר כמעט עשרה מנדטים מצד לצד. זה ניתן לביצוע, זה תלוי רק במנהיגי המפלגות".



"הבחירות הקרובות הן הגורליות ביותר מאז רצח רבין", קבע ברק. "אם כולנו נבחר נכון, ב-9 באפריל ניפרד מנתניהו ומדינת ישראל תעלה על נתיב אחר במקום החזון הלאומני, הגזעני והאפל הזה, עם הפקרת האזרחים וממשלה שמשקעת את ישראל בשחיתות. נראה המראה מחדש של החזון הציוני המקורי של ז'בוטינסקי, בן גוריון, בגין ורבין".





ברק ניצל את ההזמנות, והתייחס גם לחקירות נתניהו: "אני הייתי שר מתוך ממשלה שאמר שראש ממשלה שמקבל כסף מזומן במעטפות לא יכול להמשיך לכהן – והיה ראש אופוזיציה אז שטען אותו דבר, והיום הוא במקרה ראש הממשלה, ששכח את האמת הפשוטה הזו. לדעתי רוב הליכודניקים הם אנשים ישרים ושומרי חוק, והם לא רוצים לראות אדם שהמשטרה והפרקליטות קבעו שיש להעמיד אותו לדין על שוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושה תיקים ממשיך להיות ראש ממשלה. זו לא מדינת ישראל שחלמנו ולחמנו עליה".



מהליכוד נמסר בתגובה: "הציבור הישראלי בעט ובצדק את אהוד ברק עם כרטיס בכיוון אחד. ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל יצפה בבחירות הקרובות בטלוויזיה".