ההחלטה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות באפריל, גרמה לגוש האופוזיציה להעלות דרישה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפרסם את המלצותיו בנוגע להמשך כהונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתגובה לכך, פרשן "החדשות", אמנון אברמוביץ' אמר היום (שני) כי: "בדרך כלל אומרים 'רב הנסתר על הגלוי', אבל כעת, רב הגלוי על הנסתר. מה שנתניהו עושה זה טרייד אוף, הוא מחליף את יום הזיכרון ויום העצמאות לטובת ההימור שמנדלבליט לא ימליץ על כתב אישום ערב הבחירות".



עוד אמר אברמוביץ' ש"מנדלבליט לא רוצה להשפיע על המהלך הפוליטי, אבל גם פרסום משפיע וגם דחייה לאחר הבחירות משפיעה אולי עוד יותר. למנדלבליט יש אפשרות להבקיע בתוך מסגרת זמן של 90 דקות או שיכול לחכות להארכה ולהבקיע בפנדלים. אין ספק שהוא יחליט על כתב אישום על שוחד או על שניים. לפי שעה אני לא יודע ונדמה של שגם הוא עצמו לא יודע".



כזכור, השבוע דלפה הידיעה שפרקליטות המדינה תאשים את ראש הממשלה בתיק 4000, תיק אלוביץ', בעוון קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. מכאן, עולה השאלה האם יוכל להמשיך לכהן למרות העובדה שהוגש נגדו כתב אישום בגין עברות אלו. משרד המשפטים הודיע כי הטיפול בתיקי נתניהו יימשך ללא קשר למערכת הבחירות.



במהלך הצהרתו בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס נתניהו להמשך הטיפול בתיקי חקירותיו ואמר כי הוא "אינו מצפה לכלום". בתוך כך, השר משה כחלון ציין שוב כי "ראש ממשלה תחת כל כתב אישום ואחרי שימוע לא יוכל לכהן".