לאחר מספר שבועות של ספקולציות, המלצות, מסיבות עיתונאים ונאומים מכוננים, נפל סוף סוף הפור. בחירות 2019, עליהן הכריזו ראשי הקואליציה בקול תרועה רמה, יתרחשו ב-9 לאפריל ובחודש הקרוב צפויות להתגבש הרשימות הסופיות של כלל המפלגות, כולל מספר מפלגות חדשות כמו זו של משה (בוגי) יעלון. אולם עד אז, נראה כי המערכת הפוליטית סוערת לקראת כניסה אפשרית של מספר אישים מוכרים לפוליטיקה, שהפופולריות שלהם עשויה לשנות את מאזן הכוחות שעלה מסקר הבחירות של מעריב לחלוטין. חלק מאותם אישים שומרים על עמימות מוחלטת, חלקם כבר שלחו רמזים עבים וחלקם אף הצהירו על כוונותיהם בריש גלי, אולם שום דבר עדיין אינו סגור. אז את מי מהשמות החמים הייתם רוצים לראות בפנים?



 

אהוד ברק - ראש הממשלה לשעבר קרא מספר פעמים לאיחוד בגוש המרכז-שמאל על מנת להפיל את שלטון נתניהו, אותו הוא מבקר באופן נחרץ מעל כל במה אפשרית. "איש ישן עם זקן חדש", כינה אותו בלעג נתניהו, אולם נדמה כי בכוחו של ברק לסחוף אחריו שמות בולטים בפוליטיקה הישראלית ומחוץ לה, שיכולים להוביל למהפך לראשונה אחרי עשר שנים של ממשלות בראשות בנימין נתניהו. פרסומים על פגישות שונות שערך ברק עם אישים ראש האופוזיציה ציפי לבני או שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון אותתו על כוונותיו, וכעת נותר להמתין ולראות האם אחד הביטחוניסטים הבכירים במדינה אכן יקח חלק אקטיבי בבחירות 2019, ולא רק כמשקיף מהצד. 



"אם במחנה המרכז-שמאל יתגבש גוש מפלגות שיעמיד בראשו אדם שיכול גם לנצח בחירות וגם להוביל את המדינה, הוא ינצח בבחירות", אמר אמש ברק לעודד בן עמי. "חשוב לי שהגוש הזה יקום – כמובן שאני יכול להוביל, הובלתי כבר ניצחון בבחירות על נתניהו, אבל אסור שאהפוך את עצמי לתנאי להקמת הגוש". לדבריו, "ראשי המפלגות צריכים לוותר על האגו ולפחות בנקודת הכניסה לקחת את האפשרות שהם לא יובילו את הגוף הזה". עוד אמר באותו ראיון, כי "יש בהחלט אופציה שאני אצטרף - אבל אני לבד לא מספיק. חייבים להקים חבורה של מפלגות – העבודה, התנועה, המפלגות החדשות של גנץ ויעלון וגופים נוספים – ויחד יושג המהפך במדינת ישראל".



בני גנץ - סימן השאלה הגדול ביותר של בחירות 2019 עומד להיפתר בימים הקרובים. הרמטכ"ל לשעבר, קודמו של איזנקוט בתפקיד, נהנה מפופולריות עצומה בציבור וסקרים שנערכו בעבר הצביעו שהצטרפותו ל"יש עתיד" או ל"מחנה הציוני" תוביל לנסיקה בסקרים של מפלגות אלו, שאף תאיים על הליכוד. גנץ כמעט ולא התבטא פוליטית, למעט אמירה אחת, בה טען כי "האינטרס הראשון שלנו הוא למצוא פתרון לסכסוך עם הפלסטינים".



בסקר "מעריב", קיבלה מפלגה בראשותו של בני גנץ 13 מנדטים, זאת מבלי שהצהיר מי ירוץ עמו והאם בכלל יקים מפלגה כזו. "בסקרים הקודמים שלנו גנץ לקח מהליכוד 2־3 מנדטים והוריד אותו אל מתחת לגבול 30 המנדטים", מסביר מנחם לזר, ראש מכון המחקר פאנלס פוליטיקס שביצע את הסקר, "אבל אחרי שהשרה מירי רגב השתלחה בו וב’נאום הכלניות’ שלו במבצע צוק איתן, נעצרה המגמה של לקיחת מנדטים מהליכוד, וגנץ שואב כעת את כוחו בעיקר על חשבון יש עתיד, כולנו והמחנה הציוני".



אהוד ברק ובני גנץ. השמות הבולטים ביותר. צילום: פלאש 90



ינון מגל - מגיש הרדיו והעיתונאי זרק פצצה בשידור חי ב-103FM, כאשר טען כי הוא שוקל ברצינות לחזור לחיים הפוליטיים מהם פרש בסערה בעקבות עדויות על הטרדות מיניות מצדו בתקופה בה עבד כעיתונאי. בשנת 2016 סגרה פרקליטות מחוז ת"א את התיק שנפתח נגדו, ונראה כי מגל התאושש מאז. "אני שוקל את צעדיי", אמר מגל, וסיפר כי קיבל מספר הצעות. "אני בוחן הכל, כל יום אני בוחן מחדש. אני לא אדם שמתכנן לטווח ארוך. אם יש הצעה, פותחים דלת, אני שוקל אם להיכנס או לא להיכנס".



בתקופת כהונתו כחבר כנסת מטעם הבית היהודי בכנסת הקודמת, עורר מגל מספר סערות תקשורתיות, בין היתר עם מספר התבטאויות שנויות במחלוקת באשר לירי במחבלים בתקופת אינתיפאדת הסכינים, עוד לפני פרשת אלאור אזריה שהפכה את סדר היום בישראל.



ג'ודי ניר מוזס - שדרנית הרדיו וזוגתו לשעבר של מי שכיהן כשר בממשלה לפני מספר שנים, סילבן שלום, עלתה לשידור בתכנית "פתחי וזמרי בעם", המשודרת ברדיו גלי ישראל, ולקראת אמצע השידור הודיעה בהפתעה כי היא שוקלת להצטרף לפוליטיקה. עוד אמרה ג'ודי, כי היא אף בוחנת את הקמת מפלגה משלה, שתתמודד כבר בבחירות הקרובות.  "אני מקבלת הצעות, אבל לא מצאתי אף מפלגה שבאמת תייצג אותי ואת מה שאני רוצה לעשות", סיפרה ניר מוזס. "אני שוקלת להקים מפלגה שלי, אפילו שזה יתקבל מוזר. יש הרבה תומכים ואנשים שרוצים כבר להשקיע כסף. המפלגה שלי תהיה מפלגה נטולת בולשיט, ועם עשר דיברות רציניות". 
 
דן מרידור - סגן ראש הממשלה והשר לשעבר מטעם הליכוד, שכיהן בתפקידים ציבוריים רבים בעבר, נחשב לאחד מאחרוני "הליכודניקים הישנים", המתנגדים לדרך שמובילה המפלגה בשנים האחרונות. לקראת הבחירות לכנסת העשרים הוא אף הודיע כי לא יצביע לליכוד, בין היתר בשל גילויים אנטי דוקרטיים בתוכה ומחלוקות באשר ליהודה ושומרון. מוקדם יותר היום הוא אמר בגל"צ כי הוא לא שולל חזרה לפוליטיקה. לדבריו, "אמנם מפלגת הליכוד שינתה את פנייה, אבל יש שם הרבה שחיתות - ומישהו חייב לעצור אותה". מרידור זוכה להערכה רבה בציבור, אולם לא ברור האם היא תוכל לסחוף אותו למועמדות ריאלית בבחירות הקרובות. יהיה מעניין.

דן מרידור. "מישהו חייב לעצור את השחיתות". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 
גל הירש - תת אלוף במילואים ומי שכמעט הפך למפכ"ל המשטרה לנפי כארבע שנים עמד בלב סערה ציבורית שקמה לתחייה בתקופה האחרונה, לאחר שנטען כי היה קורבן ל"סיכול ממוקד" במשטרה במטרה לסכל את מינויו למפכ"ל. כעת הוא שוקל כניסה לחיים הפוליטיים, ועל פי הערכת מקורביו הוא עשוי לקבל החלטה בעניין בשבועיים הקרובים. מחר הוא צפוי לנאום באירוע השקת ספרו החדש על מנהיגות, וייתכן כי יתייחס גם לעתידו הפוליטי. בכל מקרה, ההכרזה על הבחירות מאמש מעמידה בפני הירש עומד לוח זמנים צפוף במיוחד, ועליו לקבל החלטה ולפעול כבר בימים הקרובים לביצועה.