תא"ל במי"ל גל הירש, מי שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה לפני כארבע שנים, הודיע היום (שלישי) כי הוא שוקל כניסה לחיים הפוליטיים, ועל פי הערכת מקורביו תוך השבועיים הקרובים הוא אמור לקבל החלטה בעניין.



הירש, מעוניין מאד להיות חלק מההנהגה של המדינה, ופוליטיקה בהחלט קורצת לו כדי שיוכל ליישם את השקפת עולמו והאג'נדה החברתית והביטחונית שלו. אלא, שמצד שני מדובר באג'נדה שאין לה לכאורה אח ורע בפוליטיקה בישראל, והוא יצטרך לבנות מהיסוד אלטרנטיבה למה שקיים היום.



באמצעות יועץ התקשורת שלו שאישר את כוונתו של הירש נמסר: "חלק מהדברים שהוא שוקל זה גם כניסה לפוליטיקה, הוא עדיין לא סגור על זה סופית. נעשו אליו המון פניות. הוא התכוון להיות בהנהגת המדינה, אם זה בצד הצבאי או בצד החברתי או בצד הפוליטי. וכנראה שעכשיו זה מתקדם לכיוון החלטה בעניין".



באשר לפניות שקיבל הירש מסר יועץ התקשורת כי "יש לו פניות ממפלגות, יש לו פניות מקבוצות של אנשים מתחומים שונים שאומרים לו 'בוא אנחנו רוצים שתוביל נושאים בתוך הפוליטיקה'. השאלה פה היא לא מי פונה אליו, מאיזו מפלגה או מאיזו קבוצה, אלא אלו נושאים מעניינים אותו והוא רוצה להגשים אותם".



על הנושאים אותם הירש מעוניין לקדם פירט יועץ התקשורת: "התפיסה החברתית שלו ומה שמניע אותו קדימה זה מרכז שמאל חברתי, בצד של קידום פריפריה כמובן ולעבוד עם אוכלוסיות יותר חלשות, חינוך מסוג אחר, חינוך שמקדם אנשים. באג'נדה הביטחונית שלו הוא איש ללא פשרות בתחום הביטחוני. בדרך כלל בצד הימני של המפה נמצאים אנשים שהם בעד שוק חופשי לחלוטין, וזה לא מספיק כי לא תמיד יש שם צדדים חברתיים, מהצד השמאלי אולי יש יותר אנשים שקרובים לתפיסה החברתית של הירש אבל הם לא עונים לחשיבה הביטחונית שלו ולכן זה לא יכול להסתדר".