מתכוננים לבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שלישי) לשר הרווחה חיים כץ בבקשה לשריין שני מקומות ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות הקרובות. השר כץ משמש כיו"ר מרכז הליכוד, כך שבכוחו להביא את הבקשה להחלטת המפלגה.



כזכור, בבחירות האחרונות נתניהו קיבל שריון לשני מועמדים מטעמו, שלא נאלצו להיבחר בפריימריז של המפלגה. האחת היא ח"כ ענת ברקו והשני הוא ח"כ בני בגין. לאור הלחץ הגובר בקרב חברי הכנסת המכהנים בליכוד מהחשש שמא לא ייבחרו שוב בפריימריז יש להעריך כי לנתניהו יינתן שריון אחד בלבד הפעם ולא שניים.



מוקדם יותר היום, ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק פיזור הכנסת, שצפויה לעלות להצבעה במליאת הכנסת. הוועדה הצביעה על החוק בהצבעה טלפונית, לאחר שהוסמכה על ידי הממשלה. בניגוד לכוונה המקורית, לפיה הכנסת אמורה להצביע מחר על על כל שלוש הקריאות של החוק, שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר בגלי צה"ל כי "יש סיכוי שההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על החוק לפיזור הכנסת תדחה בשבוע כדי להספיק להעביר חוקים שהם בהסכמת רוב סיעות הבית".



בסקר בחירות 2019 של "מעריב" שנערך בעקבות הכרזת ראשי הקואליציה על בחירות אמש זוכה מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו שומרת על כוחה וזוכה ל-30 מנדטים, ששומרים על פער משמעותי בינה לבין כל מפלגה אחרת בכנסת.