פרופסור אמיר חצרוני הידוע בהתבטאויותיו הפרובוקטיביות, הצהיר שרצה להתפקד למפלגת המחנה הציוני, הגיש את טופס ההתפקדות, שילם את דמי החבר ונדחה בכל זאת. בראיון ב-103FM בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית אמר: "אין להם שום זכות חוקית למנוע ממני להתפקד. אני מצטרף למפלגה כי אני רוצה לשנות את פניה. יש בהצטרפות שלי היגיון. צריך לתת קצת כבוד למשתמטים ופחות כבוד לחיילים קרביים".


חצרוני אמר ל"מעריב" על השתלשלות האירועים מול המפלגה כי "כבר ב-2017 התפקדתי כדי לסייע לעמיר פרץ בבחירות המקדימות מול גבאי והרצוג. המזכ"ל חרמוני בלם אותי כי הרצוג לא רצה שיעזור לפרץ. מאז, חרמוני הפך לאיש של גבאי, ואני ניסיתי להתפקד שוב במטרה ברורה להחליף את גבאי". מאז, בשל התבטאויותיו השונות לאורך השנים, מפלגת המחנה הציוני בלמה את ניסיון ההתפקדות שלו, זאת למרות שדמי החבר, לטענתו, עדיין נגבו ממנו.



"יושבת ראש מפלגת העבודה לפני שתי קדנציות, שלי יחימוביץ', הייתה מצביעת חד"ש. אז לחצרוני אין מקום כחבר מן השורה?" אמר הפרופסור. בעקבות הדחייה, כתב חצרוני מכתב להנהלת המפלגה בה ציין את אכזבתו מהדחייה: "מדובר בהחלטה בלתי חוקית ובלתי סבירה באופן קיצוני. אני דורש את ביטלו ההחלטה ועומד על כך כי המוסד לבירור עתירות יתכנס בדחיפות לדיון בדרישתי על מנת שאוכל לקחת חלק כבר בקמפיין הבחירות לכנסת הבאות עלינו לטובה". 


 

עוד כתב במכתבו למזכ"ל המפלגה כי "מפלגת העבודה איננה מועדון סגור. זוהי תנועה עממית של חברים בה יש מקום לכולם – מהחבר איתן ברושי שנותן מכה קלה בתחת של בחורה ועד לחברה שלי יחימוביץ שמחוקקת חוקים שאוסרים על גברים לומר לגברת שהיא נראית פיצוץ; מהחבר איתן כבל שמנצל כל יום פנוי לצאת למילואים כאילו גבעת חלפון עדין אינה עונה ועד לחברה מרב מיכאלי ששרה שירי הלל למשתמטים".