נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לפנות בוקר (חמישי), בשיחה עם כתבים, להשפעת הנסיגה האמריקאית מסוריה על ישראל, ואמר כי "אנחנו נותנים לישראל 4.5 מיליארד דולר בשנה, הם יהיו בסדר", כך דווח לראשונה בהארץ.



טראמפ סיפר לעיתונאים כי "שוחחתי עם ביבי, אמרתי לו - 'אתה יודע שאנחנו נותנים 4.5 מיליארד דולר לישראל בשנה'. הם עושים עבודה מאוד טובה על מנת להגן על עצמם". 

"תמיד היינו שם עבור ישראל', הוסיף טראמפ. "אני זה שהעביר את השגרירות לירושלים. אני זה שאפשר את זה. אנחנו הולכים לדאוג לישראל. היא תהיה בסדר. אנחנו נותנים להם 4.5 מיליארד דולר בשנה, ולמעשה אנחנו נותנים הרבה יותר אם אתה בודק בספרים. הם עושים עבודה טובה".
 
דונלד ומלניה טראמפ בעיראק. צילום: רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ בעיראק. צילום: רויטרס


בביקור פתע שערך אמש בבסיס חיל האוויר אל-אסד שבעיראק, הממוקם מערבית לבגדד, אמר נשיא ארצות הברית כי "אין לי תוכניות להוציא את כוחותינו מעיראק. נוכל להשתמש בעיראק כבסיס במידה ונרצה לפעול בסוריה". הוא הוסיף כי "הרבה אנשים הולכים לאמץ את דרך החשיבה שלי. זה הזמן שנתחיל להשתמש בראש שלנו".
 

מדובר בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו, שבה טראמפ מגיע לביקור באחד מאזורי המלחמה שבהם מוצבים חיילים אמריקאים. זאת, לאחר שנמתחה עליו ביקורת רבה מצד מתנגדיו, בייחוד לאחר שזלזל ביוצאי צבא ובגיבורי מלחמה, ובראשם הסנאטור המנוח ג'ון מקיין. הביקור התרחש שבוע לאחר ההודעה הדרמטית שלו כי הוא מסיג את כל כוחות הצבא מסוריה, מהלך שהביא להתפטרותו של שר ההגנה ג'יימס מאטיס.