לאחר שמועות, השערות ושלל תיאוריות עשה הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, את הצעד הראשון לקראת כניסתו לחיים הפוליטיים ורשם את מפלגתו החדשה לבחירות הקרובות. שמה - "חוסן לישראל". אלוף יורם יאיר (יה יה), מפקדו לשעבר של גנץ בחטיבת הצנחנים התייחס היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM להתמודדותו של פקודו לשעבר בבחירות הקרובות ואמר כי "הוא מנהיג אחר, יש לו ערכים אחרים. יש לו משהו שאנחנו זקוקים לו. יש לו מנהיגות אמיצה. מה זאת מנהיגות אמיתית - המנהיג דואג למטרה הלאומית, וזה מה שהוא ידאג".
אתה מדבר עליו כבנאדם, הוא מתאים לפוליטיקה?
"דווקא בגלל זה אני רוצה אותו בפוליטיקה. כי כולנו אכלנו מספיק מהפוליטיקה הזאת שאתה קורא לה. מהסכינאות. איבדנו את זה לגמרי. הכלל הראשון של מנהיג הוא להגדיר את המטרה, ולהוביל אליה, גם אם זה על חשבון האינטרס האישי שלו. אני נפגשתי היום עם בני גנץ, ושאלתי אותו על זה בדיוק. הוא אמר לי 'יאיא, ארבע שנים אני לומד ומתכונן, ולא החלטתי על רגל אחת. אני יודע בדיוק איזה קורבן ואיזה מחיר אני צריך לשלם, אבל החלטתי שאין מצב שאני לא מביא לשינוי, כי אנחנו אחרת בבעיה רצינית מאוד'. הוא הולך בראש צלול לקראת האתגר הזה. היתרון של גנץ שהוא אדם שמתייעץ. הוא לא חושב שהוא הכל יודע ואין בלתו. זאת גם ערובה להצלחה". 


"הוא מרכז, בהחלט מבטא את הקונצנזוס. הטרגדיה של החברה הישראלית היא ש-60,70 אחוז ממנה מאמינים באותן דעות, רק שהפוליטיקאים החליטו לחלק באמצע, כדי להצדיק את קיומם. הרוב במרכז. אני מכיר את זה כי אני המצאתי את מפלגת המרכז לפני שאריק שרון עשה את זה. ידעתי שרוב העם שם. אני מסתובב בשטח 20 שנה, מחזיק עמותות שעוסקות בבני נוער, צעירים ומשפחות. הבעיה היא שהמרכז הוא הקונצנזוס. אם ייצרו את הגוש הזה, אז בא גואל לישראל. לדעתי יצטרפו אליו כל הזמן, ואני אנסה לעזור לו", הוסיף יה יה.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"אתה תראה שתיווצר חזית, שייווצר גוש. לא ברור אם צריך לצרף אותם, או לצרף אותם לפני הבחירות, אבל חשוב שיהיה איזה הסכם של שיתוף פעולה והליכה ביחד אחרי הבחירות. הגיע הזמן לשינוי. במפלגת המרכז הקודמת הלכו עם פוליטיקאים ותיקים כדי שיהיה מימון, מיד היה לה 13 מיליון שקל, וזה היה הסוף של המפלגה, כי הם לא יודעים לרוץ למען מטרה מסוימת. לא גמרתי קורס נביאים, לא יודע מה יהיה הסוף, אבל אני חושב שזאת הדרך הנכונה. הוא ייתן לנו את החוסן. אני אשאיר את ההצבעה האישית שלי לעצמי".

כזכור, מטרות המפלגה החדשה של גנץ שהוגדרו הן "המשך ביסוס וחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור החזון הציוני כפי שבא לידי ביטוי במגילת העצמאות תוך קביעת ושינוי סדר העדיפויות הלאומי בשנים הבאים" והסעיף השני הוא "חינוך, פיתוח תשתיות לאומיות, חקלאות, חוק משפט ובטחון פנים, מדיניות רווחה, שלום ובטחון".

 
עורך דין שימי בראון שרשם את מפלגתו של גנץ היה בעבר היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, אך פוטר בידי אבי גבאי לאחר שגבאי נבחר ליו"ר המפלגה. 
מי שינהל כפי הנראה את מסע הבחירות של גנץ הוא המשרד של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ'. בין המייסדים של מפלגתו, רשימת החותמים הנדרשת על מנת להירשם, נמצאים רבים מתושבי ראש העין, העיר בה מתגורר גנץ, כאשר אין שמות מוכרים המופעים בה.