לקראת בחירות 2019 המערכת הפוליטית לא נחה לרגע, גם לא ביום המנוחה השבועי, כאשר פוליטיקאים רבים נתנו את התייחסותם היום (שבת) לאירועים האחרונים. בין המגיבים שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, שהעביר ביקורת כלפי מדיניות הממשלה פעם נוספת, זאת לאחר שרקטה נורתה הלילהמרצועת עזה לשטח ישראל. 



ליברמן צייץ בדף הטוויטר שלו כי "בנוסף למטענים ולרימונים שהושלכו אמש לעבר כוחות צה"ל בהפגנות על הגדר, ולבלוני התבערה שנחתו בעוטף, נורתה אמש גם רקטה שנפלה בשטח ישראל. ‏ממשלת ישראל - ביטחון לא קונים בכסף קטארי. בזמן שראשי החמאס מרגישים חסינים ומלאי ביטחון עצמי זה רק עניין של זמן עד שנקבל בדרום עוד ועוד טילים". 



כמו כן, יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, השתתף הבוקר באירוע שבתרבות בחיפה, שם טען כי ""אני הולך להיות ראש הממשלה. הבחירות הקרובות הן ביני לבין נתניהו כי כל המתמודדים האחרים במערכת הפוליטית אומרים ומתכוונים לשבת בממשלה שלו. באתי לעשות שינוי גדול במדינה ואני לא מאמין שאפשר לעשות שינויים גדולים בממשלה בראשות נתניהו". 



"אנחנו כרגע במלחמה אמיתית על החיים, על החופש ועל העתיד של אזרחי ישראל", הוסיף גבאי, "אני מייצג תפיסת עולם וקבוצה גדולה של אזרחים שמאמינים שאפשר לשנות. יש אנשים שהתייאשו וזה מה שהשלטון אומר - תגידו תודה על מה שיש. אני מייצג תפיסה שאומרת שאת הדברים האלה אפשר לשנות".




גבאי, צילום: מרק ישראל סלם



גם שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, דיבר באירוע שבתתרבות בחיפה, והודה כי הוא מחכה לבחירות הנוכחיות זמן רב. "בשנתיים האחרונות אני מתכונן לרגע הזה, כדי להציע אלטרנטיבה למה שקורה במדינה. אני שנתיים אומר שאני מתכוון להתמודד על ההנהגה הלאומית. אין לי שום דבר מול הליכוד למעט התהליך שנתניהו הוביל של הקצנה, אבל אני לא אחרים את הליכוד. ההבנה היא שהאיום העיקרי כלפי מדינת ישראל הוא מה שקורה במדינה". על ליברמן אמר יעלון: "היתרון היחידי שלו כשר ביטחון היה שהוא לא תקף את עצמו מבחוץ". 



ח"כ איציק שמולי התייחס השבת לכניסתו של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, לפוליטיקה ואמר כי הדבר נפלא, אך "השאלה היא לאן פניו - האם להחליף את נתניהו או האם להיות אחד משריו. שתיקתו תצטרך להסתיים בקרוב בהבהרת עמדותיו והאם פניו לשיתוף פעולה. אנחנו מעוניינים בחיבור ומי שצריך להוביל את המאמץ לכך הוא היו"ר אבי גבאי. כל עקיפה שלו פוגעת בנו וגם בסיכוי להשיג את המטרה".