יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (ראשון) כי "הימין החדש", המפלגה החדשה שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו על הקמתה, היא "מפלגת אופנה" שתיעלם לאחר מערכת הבחירות. בראיון לשלום קיטל בכאן ב', ליברמן אמר כי מפלגת הבית היהודי תחת בנט נשארה בממשלה, בעוד שמפלגתו עזבה אותה במחאה על המדיניות כלפי חמאס ברצועת עזה.

"מפלגות האופנה שקמות למערכת בחירות אחת ונעלמות אחר כך, לא יכולות להזיק לי ולקחת ממני אפילו קול אחד", אמר שר הביטחון לשעבר. "אני עברתי הרבה מערכות בחירות. ישראל ביתנו היא לא מפלגה שמסתתרת, אם אנחנו לא מסכימים - אנחנו קמים והולכים. אנחנו כבר הרבה שנים מנסים להעביר חוק פשוט למען חיילים ישראלים, שלוחמים למען המדינה אבל כשהם רוצים להתחתן הם לא רשאים להתחתן בארץ והם טסים לחו"ל בשביל זה". 
"גם לאחר הבחירות, השאלה היא אם מה אתה רוצה? האם האג'נדה ברורה? בנט ושקד יש להם קרב בתוך המחנה. אני ימין עם משנה סדורה, עם עקרונות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "ממשלת ישראל צריכה לתת עוד מתנה לחג לחמאס, עוד 15 מיליון דולר שצריך להעביר השבוע. המפלגה היחידה שנלחמה מבפנים זה אנחנו, אבל לא נדבקנו לכיסא. ברגע שהקבינט העביר החלטה, 30 מיליון דולר לטרור נטו, אף אחד לא קם ואמר 'אנחנו עוזבים'". 

נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: אבשלום ששוני
נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: אבשלום ששוני


כזכור, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד הודיעו אמש על פרישה מהבית היהודי והקמת מפלגה חדשה ששמה "הימין החדש", תוך שהם מדגישים שילוב חילונים ודתיים במפלגה. שקד טענה כי הבית היהודי לא הצליח להביא לאיחוד של חילונים ודתיים ואמרה: "נקים מפלגת ימין חדשה של דתיים וחילונים ביחד, בה יהיו חברים באופן שווה ומלא דתיים וחילונים כזו שמייצגת שותפות אמת בראשות משותפת שלי ושל בנט".