חברי הבית היהודי הגיבו הבוקר (ראשון) להחלטתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד להקים מפלגת ימין חדשה. סגן שר הביטחון, ח"כ אלי בן דהן אמר בראיון לכאן ב' כי בכוונתו להתמודד לראשות המפלגה, וכן סיפר כי עזיבת השרים גרמה לנזק של מיליוני שקלים למפלגה הדתית-לאומית. בתוך כך, ח"כ מוטי יוגב אמר גם הוא בראיון ב-103FM כי בכוונתו להתמודד בפריימריז הקרוב במפלגה וכי "נתאמץ לבנות בית יהודי חזק יותר". 
 
"יש לנו אתגר גדול, אני מתרכז כרגע בבית היהודי, אני מתכוון לקחת אחריות ואני רוצה להוביל בבחירות הקרובות", אמר הרב בן דהן בתוכנית קלמן-ליברמן. "אני מתמודד על ראשות הבית היהודי, יש לי ניסיון רב, אני חושב שצריך לאסוף עכשיו את כל חברי הציונות הדתית, תנועה מפוארת עם שורשים, ואי אפשר להשאיר את המוסדות כך ללא הנהגה ואי אפשר שלמדינה לא תהיה את הנשמה של הבית היהודי".
"כשנפתלי טלפן אליי זה היה שבע ורבע במוצ"ש, הוא הודיע לי 'זהו'", סיפר חבר הכנסת על הדרך שבה נודע לו על עזיבת בנט. "זה היה אחרי הפרסום, זה לא מעליב. הוא עושה את מה שהם חושבים שהטוב בשבילם, אני לא נעלב ולא כועס. אני לא במעמד ואני לא מתרכז בהיעלבות. אני מתרכז עכשיו באיך מרוממים את הציונות הדתית כדי שתהיה לה נציגות משמעותית בכנסת הבאה".


נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: TPS
נפתלי בנט ואיילת שקד. צילום: TPS


"הציונות הדתית היא האידאה הנכונה ביותר, זה נכון שהיא מורכבת אבל היא מחברת את החול והקודש, ורואה במדינה כחלק מגאולת ישראל", הוסיף. "אנחנו מקדשים את המדינה ואוהבים אותה ואנחנו רוצים להיות חלק מהכנסת. היציאה של בנט ושקד עלול לגרום נזק אני מאד מקווה שלא. יש לנו דגש על תורת ישראל, אנחנו רואים בה חלק נכבד מהמשולש של עם ישראל והמדינה, אני חושב שהדבר הזה הוא קצת פחות במעמד אצלם". 
"אני מאוד מצטער על כך ששולי (מועלם) עזרה להם להתפצל", אמר על יו"ר סיעת הבית היהודי שהצטרפה למהלך של בנט ושקד, "אני מצטער על הצעד שהיא עשתה אבל זה מה שהיא עשתה ואני מסכים שזה צעד שגורם לנו לנזק של מיליוני שקלים. אנחנו בוודאי, המצב הכספי הוא לא מזהיר, יש לנו חובות ואנחנו נצטרך להתמודד איתם, אבל אני לא דואג". בן דהן הכחיש כי השרים מתכננים להתאחד שוב עם הבית היהודי לאחר הבחירות: "אני לא חושב שזה נכון - השמועה שבנט ושקד יחזרו לבית היהודי - אף אחד לא שמע על זה".  

שולי מועלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שולי מועלם. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90