יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם, הגיב הבוקר (ראשון) ב-103FM להודעת שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על פרישתם מהבית היהודי, והקמת מפלגת ימין חדשה. אמסלם אמר כי שקד נגררת אחרי בנט "כנערת מקהלה" וכי הוא בהלם מהמהלך, אותו כינה "כפוי טובה" ו"לא אידאולוגי".  

"ההסבר שלי למהלך של שקד ובנט פשוט מאוד. נפתלי בנט מחפש דרך לשדרג לעצמו את התפקיד בזמן שאיילת שקד נגררת אחריו כנערת מקהלה שאומרת שהוא צריך להיות שר הביטחון הבא", אמר. "בשנה האחרונה הוא יצר משברים כל שני וחמישי במטרה לקבל תפקיד. אין כאן אידאולוגיה, רק התפקיד מעניין אותו, זו גם הסיבה למשבר האחרון בקואליציה. אני חושב שיש כאן בעיה עם הפרסונה, הוא מייצר לנו רעשים בקואליציה וכנראה שהוא לא בנוי למשחק קבוצתי, הוא חושב רק על עצמו".
 
"הייתי בשוק מהמהלך", הוסיף חבר הכנסת מהליכוד, "לא ציפיתי לכפיות טובה ברמה הזאת מבחינתו. אילולא הבית היהודי איש לא היה יודע מיהו נפתלי בנט. הוא היה נותר עוזר שר. הבית היהודי נתן לבנט ולשקד את הפלטפורמה ותראו מה הם עשו למפלגה שלו".
 
"כשאתה מוביל מפלגה אתה מוביל רכבת שלמה וסולל דרך. כעת בנט יצר משבר בתוך הבית היהודי", אמר אמסלם. "זה מזכיר לי את אריאל שרון ז"ל שעזב את הליכוד. המהלך הזה הבהיל אותי והכניס אותי למשבר באותם שנים. מנגד, שרון פרש על רקע מהלך שרצה לבצע והיה לזה הגיון, במקרה של בנט זה רק פרסונלי. אני בשוק ונעלב בשביל הבית היהודי".
 


על הטענה שבנט ושקד מכינים את עצמם ליום שאחרי בנימין נתניהו, עקב מידע שהגיע לשקד כשרת המשפטים בעניין תיקי ראש הממשלה, אמר: "אין לי מושג מה היא יודעת, הם לא פורשים על רקע אידאולוגי אלא על רקע פרסונלי. הליכוד היא מפלגת ימין מסורתית ואם יש לנו F35, למה שנצביע על מטוס אחר".
 
בהמשך התייחס אמסלם להשחתת קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "זה חמור ביותר. יהודי לא היה עושה דבר כזה. אני מניח שמי שעשה את זה הוא מטורף, ביזוי כבוד המת הוא דבר חמור מאוד". כשנשאל אם נכון שהיועמ"ש יפרסם את המלצותיו בנוגע לתיקי נתניהו במהלך תקופת הבחירות, השיב: "אם מנדלבליט הוא אדם מוסרי אז הוא יבין שזה לא מוסרי להתערב בתוך מערכת בחירות שהיא ליבת הדמוקרטיה. אני לא מצפה שהוא יתערב ויאמר את דעתו".

 נפתלי בנט, איילת שקד. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
נפתלי בנט, איילת שקד. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90


"שי ניצן לוחץ על מנדלבליט"

"השמאל לוחץ עליו כבר שלוש שנים. גם אם יחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הוא יידרש לעבור שימוע וזה כמובן לא יקרה במהלך תקופת הבחירות", הוסיף יו"ר הקואליציה. "אני מבין ששי ניצן לוחץ שזה יקרה וביצע 'גזור-הדבק' מהמשטרה לפרקליטות במהירות, אך אסור לתת לזה לקרות. ששי ניצן יתעורר בכל שקשור לרות דוד, היא בשר מבשרם וברגע שהיא תפתח את הפה היא תרעיד את אמות הספים".
 
"אל תזלזלו גם במה שקרה עם דינה זילבר שעברה על תקנון הכנסת", אמר על המשנה ליועמ"ש. "זה אמנם לא במישור הפלילי אך היא עשתה דבר חמור מאוד. היא לקחה חוות דעת שמאלנית קיצונית והביעה אותה כאילו זו עמדת היועץ המשפטי. אני מבין מה היא חושבת ולכן אני מבין מאיזה כיוון היא מגיעה. בפרקליטות יש אנשי שמאל שמתיימרים לדאוג לזכויות אדם וכך גם במשטרה, לא היה אדם שפגע במשטרת ישראל יותר מאשר המפכ"ל אלשיך".